Alla inlägg under november 2007

Av Månen - 22 november 2007 18:20

Det är omöjligt att tänka sig att humor kan vara så mycket.
Det en del skrattar åt, tycker den andre är tråkigt till tusen.

Hur funkar det här egentligen?
Anders och Måns, det är på ett ungefär det enda jag skrattar åt.  Dom har klockren humor. Pizzasalladland kan jag skratta mig gråtande av. Vad är felet på Sveriges övriga komiker? Varför kan dom inte få mig att skratta?

Gänget jag umgås med, dom kan också få mig att skratta.. 
Ta till exempel Daniel i gänget, han får mig att skratta minst tio gånger mer än vad jag skrattar åt (låt oss ta som exempel) Johan Glans och David Batra.

Några i klassen sa att Mia och Klara (Aldrig hört talas om förut) skulle vara jätteroliga. Jag åkte hem, jag och Flippan såg några klipp av dom på Youtube. Garanterat något av det tråkigaste jag sett, i hela mitt liv. Vi var helt tysta och extremt förvånade över att NÅGON kunde tycka att detta var roligt..
Sedan så har jag en kanske lite könsdiskriminerande teori också: Tjejer, kan dom verkligen vara roliga? Jag kan inte minnas att jag faktist asgarvat åt någonting en tjej sagt.. Kanske, nån gång har jag väl skrattat lite smått..
Många andra, ja dom tycker att mycket är roligt. Men inte jag, jag håller mig till en speciell typ av humor.

Men, så är det ju såhär. Det är sällan jag skrattar åt någon utanför gänget, så det kanske är såhär: Det är bara gänget jag umgås med och Anders och Måns som kan vara roliga!
Eller så beror detta på att jag har en gnutta speciell humor, som resterande Sverige inte har..

Förlåt mig, om det nu skulle vara så att ni känner er kränkta. Det är väl bara jag som är tråkig, och inte inser det roliga i så mycket.. Men detta är i alla fall min åsikt om humor.

Av Månen - 21 november 2007 22:06

Tragik. Nedlåtelse. Depression.
Jag hade en vän för två timmar. Några skojjfriska grabbar hade gett mig en födelsedagspresent en dag senare än min födelsedag - Idag alltså..

Jag stod i bildsalen och hade designlektion. Helt plötsligt kommer gänget in, med sig har dom en råtta, en bur, foder, hamsterhjul och allt som behövs för att sköta en råtta. Jag blir väldigt förvånad, men väldigt glad. Detta skulle nämligen bli mitt första husdjur.  Glädjen varar endast i ett fåtal timmar, min mor vägrar nämligen låta den stackars kraken bosätta sig hos oss. Varför? Varför ska min absolut bästa vän inte få accepteras? Endast för att han är ett djur med dåligt rykte!

Om ni nu vill veta det namnet jag hade gett honom under dom 2 timmar jag fick ha honom så var namnet: Råttan.

Om ni nu föreställer er en skabbig kloakråtta så har ni fel. Råttan Råttan var nämligen vit och svart, och något av det sötaste man kan tänka sig, liten och nätt.

Varför sådan fobi, över ett så ynka harmlöst djur? 

Jag förstår inte! Jag tyckte den var så otroligt söt, och jag ville verkligen behålla den.. Jag har redan fått en speciell relation till den. Det är nämligen Råttan och jag.. Vi är som ämnade för varandra, han förstår mig och jag förstår honom. Det känns hopplöst när man får en sådan nära vän och endast får behålla honom i ett fåtal timmar.

Jag vill ändå tacka grabbarna i "gänget" för eran fina gåva! Jag uppskattade den verkligen, även om jag blev en gnutta förvånad..

Varför, mamma? Varför?

Av Månen - 20 november 2007 19:21

Dagen har varit helt enkelt: Tummen upp!

Då undrar ni: Har det hänt någonting speciellt?

JA! Det har ju för fasen varit Månens födelsedag! Hur in i böfvelen har ni missat det?

Det hela började med frukost på sängen och fina presenter! Ipod, The Strokes - First Impressions Of Earth, Mando Diao - Never Seen The Light Of Day och ett par svarta brallor.
Kanske lite klent med presenter, men fysatan! Nu ska man inte tänka på mängden, utan kvaltiten! Högstaklass varor!

Högst förvånansvärt var ju också att den näst bästa presenten kom från min broder. Nu är jag skyldig honom ett tack faktist, och så kan han ju förvänta sig någon hyfsad julklapp!

Dagen i övrigt har handlat om fiskar och hamstrar.. Det är nämligen vad mina vänner vill ge mig. Jag vet faktist inte om jag vill ha det, jag har trots allt varken hamsterbur eller akvarium..
Men oj vad mysigt jag skulle ha med lite djur!

Om jag fick ett djur så skulle jag nämligen gosa med det alltid! Djur är nämligen bra saker som förtjänar kärlek!
Om jag fick en fisk skulle jag krama den dagarna i ända. Fiskar förtjänar nämligen också kärlek!

Det dåliga med denna dag är att jag fått påminna dom flesta. Mina närmsta vänner är dom som inte kom ihåg min födelsedag, medans alla främlingar har grattat mig hejvilt.. Underligt till tusen!

Tårtan, ja den var god. Men du undrade säkert ändå inte det..

Ja, då säger vi väl så!

Av Månen - 19 november 2007 19:45

I veckor, kanske månader har grabbarna ivrigt väntat på kalaset. När planerna om McDonalds sumpades sänktes deras miner, men när det sedan börjades ryktas om Skåre pizzeria så höjdes dom en gnutta.

Jag har marknadsfört min födelsedag så mycket som möjligt idag.
Jag har även haft kalas på Skåre pizzeria.

Dagen går som den går, och och en tid bestäms i skolan. 18.00 blir det till slut. Skolan slutar och gänget skiljs åt. Alla dom förväntningsfulla pôjkvaskrarna väntar ivrigt på att klockan ska bli 18.00

Låt oss skippa tiden från efter skolan till 17:30.

Intrycket.
17.30, för Månens del. Han klär upp sig snyggt i kavaj, skjorta, slips och finbyxor. Man måste ju trots allt ge ett gott intryck på polarna och pizzeriainnehavaren. 
Frisyren är också viktig för att ge bra intryck. Därför fixar Månen partyfrill, och resultatet blir snits till tusen. Partyfrill är när luggen står rakt upp, för dom som inte vet det..
Fet plånbok med hela 700 svenska riksdaler, som Månen inkasserat av sin givmilda moder. Det är någonting han har med sig också, delvis på grund av att ge ett bra intryck.

Men, fet plånbok var en ren överdrift. Plånboken blir inte alls mycket tjockare av 3 sedlar. (En femhundralapp, två hundralappar).

Pôjkvaskrarna står väntande utanför pizzerian.  Månen har blivit en gnutta försenad, på grund av ett tåg.
Nu tänker ni såklart: Är Månen någon förbannad snobb som tar tåget på en sträcka på ungefefär 1 KM?

Svaret på denna fråga är: Nej, Månen är ingen förbannad snobb. Anledningen till att jag blev försenad av ett tåg var som så här: Bommarna var nedfällda. Jag traskade glatt på mina två ben. 
Nu tänker ni: Har den stackars pôjkvaskern inte ens råd med cykel?

Svaret på denna frågan är: Jo, men min cykel har ingen stänkskärm.
Enkel logik - Cykel utan stänkskärm+småmulet väder med lite vattenpölar+Kavaj=Nedsmutsad och blöt kavaj.
Och dessutom såg det snitsigare ut att traska coolt i kavaj på en väg. Det kändes nästan lite som att vara med i en musikvideo. Poetiskt och vackert.

Jaja, för att komma tillbaka till saken. Vi hade trevligt och åt pizza, nästan alla av den dyraste prisklassen, för att dom visste att det var min mamma som bjöd. D.vs att dom inte behövde betala någonting alls.

Det gäller att utnyttja förmånerna man får i livet.

Ja, det var väl trevligt. Efter maten så drog vi mitt ut i djupaste skogen. Där skulle vi kolla ut grillplatsen som ett senare inplanerat kalas är planerat.

Hela dagen har varit festlig till tusen och i princip alla vet att jag fyller år imorgon.

Av Månen - 18 november 2007 19:23

Mina tankar cirkulerar omkring i vakuum. Total tomhet. Just nu tänker jag inte på någonting, därför finns det heller ingenting vettigt att skriva en blogg om.

Jag skriver denna blogg endast i syfte att täcka luckorna i almenackan som man ser när man läser min blogg.. Jag vill alltså att även 18 ska vara markerad i tjockare svart.. Och så för att ni ska få något att läsa, även om du inte tycker om det. Men nu har du läst denna text i alla fall.

Så det kan gå.  

Av Månen - 17 november 2007 02:02

Månen har gjort en förvånansvärd upptäckt. 3 av dom mest känd god-natt-fraserna slutar på "tt".

God natt.
Dröm så sött.
Sov så gott.

Man ser alltså ett mönster i det hela? Kan det bero på att själva ordet "natt" påverkat dessa ord till att sluta på "tt", eftersom natt då slutar på "tt" och natt är själva basordet för dessa fraser? På natten ska man nämligen sova.  

Jag ville bara informera er om min upptäckt. Detta kommer att bli en sensation för vetenskapen!

Av Månen - 17 november 2007 01:20

Sömn. Denna vila som kan få även den mest stressade personen att slappna av. Något av det härligaste som finns, för övrigt. Att bara sova. Sova igenom dagar, nätter, morgnar, kvällar, eftermiddagar, förmiddagar. Ja allt det dära! För att gå rakt på sak: Evig sömn.

Att drömma är något av det trevligaste som finns. Så oj vad trevligt man skulle ha det!

Det hemska med sömn är att man någon gång kommer att vakna. Men med evig sömn så raderar man den hemskheten. Det är alltså ytterligare en positiv sak med evig sömn.

Att vakna tidig gryning för att bege sig mot skolan, när man är så trött att man ramlar över cykeln istället för att låsa upp den. Det är sådana morgnar som är så avskyvärda så det inte går att hitta vidrigare saker att störa sig på i livet. Så som det blir av att inte sova så mycket natten innan skola eller annan eventuell aktivitet vid tidig morgon.

Sömnproblem när man väl ska sova, extrem trötthet på morgonen. Vad fasen är det för något jäklarns system? Varför ska det funka så? Varför kan man inte bara somna direkt man lägger sig på sängen, och efter några timmars sömn direkt hamna på benen och göra det man ska?

Sömn är någonting av det svåraste att förstå. Därför föreslår jag sömn 24 timmar om dygnet - För dom som vill. En positiv sak är att man inte gör av med mer energi av att sova än energin som krävs för lungor, hjärta och andra organ som ska kunna drivas i kroppen vid vilotillstånd. Därför krävs det också mindre mat på jorden, och då kan det sparas till dom som verkligen behöver det - Sömlösa (Låt oss ta som exempel) fattiga afrikanska barn.

Vid sömn kan man heller inte köra bil. Då minskar man även koldioxidutsläppen. Man kan heller inte skräpa ned.

2 miljöproblem lösta alltså.

Ja, i princip skulle man kunna sammanfatta det som så här: Sömn löser alla problem.

Av Månen - 16 november 2007 18:46

Efter skolan så fick Månen en idé. Han tänkte åka genom Skåre, på baksidan av en stor taxi, som var så väl placerad som ute på skolgården. Han inväntade då Jennifer, som då var passageraren. Efter det skulle han snyggt placera sig på den då uppskjutna rampen som man kan ta upp rullstolar med. Hans puls var hög och Månen själv förväntansfull.

Han traskar tillbaka in i skolan. Säger till Jennifer att hon ska skynda sig en aning. Frågar en lite diskret fråga: Brukar dina taxichaufförer vara stränga? Jennifer förstår inte vad jag pratar om, men säger: Nej, det tror jag nog inte (Eller något liknande, jag kommer inte ihåg exakt).

Till slut traskar vi tillsamans ut mot taxibilen. Jag tror mig tycka att Jennifer går i, då går jag upp på rampen. Månen har dabbat sig. Det visar sig i själva verket att Jennifer inte hade gått in i taxibilen än, utan stod precis utanför. Månen får en strikt tillsägelse att gå ned från rampen. Ledsamt traskar han från platsen där hans dröm kunde gått i uppfyllelse. Drömmen om att färdas utanpå ett motordrivet fordon. Motorcyklar är inte vad jag menar. Inte heller fyrhjulingar, trehjulingar, snöscotrar eller andra fordon där meningen är att man åker ovanpå/utanpå fordonet.

Men men. Det finns fler tillfällen då drömar kan gå i uppfyllelse. Kanske redan på måndag.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards