Alla inlägg den 13 november 2007

Av Månen - 13 november 2007 19:27

Jo, ni vet ju att jag är extremt fjantig av mig. Spelar Bolibompaspel, McDonaldskalas, häver ur mig repliker som inte har med någonting alls att göra och betér sig i många fall som på en 11-årings nivå.

Tror ni det beror på att jag är nostalgisk och saknar min barndom?
Nej. Då tror ni helt fel. Orsaken till mitt lite annorlunda beténde beror heller inte på sjukdom. Jag är inget stört offer, som blivit stämplat psykopat. Det hela beror heller inte på min morfars bortgång.Det hela beror på oacceptans.

Månen är inte accepterad av många i sin närhet. Alla hans vänner tycker att han är barnslig och konstig, dom som inte är hans vänner tycker att han är barnslig och helt enkelt ett objekt till för att störa sig på. Eftersom jag ändå är oaccepterad av alla på grund av mitt betéende kan jag lika fortsätta vara som jag är. En konstig, barnslig och hatad person. Det är trots allt roligt att se deras blickar himla med ögonen, och riktigt se deras ondskefulla tankar: Fyfan för honom, den absurda pojken.

Jag förstår mig faktist inte själv på varför dom stör sig på mig. Mina barnsligheter beror faktist på ren protest mot detta statusfyllda samhälle! Statusen är det enda viktiga. Och så pengar förstås.

Förlåt om detta får er att tro att detta är ett sätt att söka uppmärksamhet, ett sätt att få folk till att trösta mig. Men saken är som sådan, att det faktist är så. Det finns folk som inte accepterar utstickare.

Så trösta mig inte. Jag kan faktist leva med det.

Tillbaka till mig igen. Ungefär samma sak handlar detta om.

Det beror även på att jag har ett litet problem med att alla ska göra som alla andra. Om någon skaffat en märkeströja, då har halva skolan gjort det nästa dag. Alla är som alla andra är. Det finns ju också utstickare. (Inom engelskan kallade outsiders). Månen har grov respekt till dessa människor. Människor som inte följer statuslagarna till någon  grad.

Med outsider menade ju då jag extrema hårfärger, människor med främmande åsikter, extrema klädesplagg och så dom som bara är lite konstiga. Dom som står utanför det normala systemet gällande social status helt enkelt.

Månen har även funderat på detta: Jo, om det skulle bli "mode" att vara en outsider. Blir inte outsiders då dom som traskar omkring i JL-tröjor?
Då stämmer ju inte den riktiga benämning för outsider, alltså finns det ingenting som kan beskriva en outsider.

Jag själv har inga planer på att bli en extrem outsider. Det räcker med att vara lite smått outsider. Genom att utföra barnsliga och konstiga aktiviter.

Tillbaka gällande mitt absurda betéende.
Ibland kan mitt konstiga betéende även bero på vadslagningar. Oftast om små summor, som jag då "skämmer ut mig" genom att göra. Jag beskrev ju förut för er att pengar faktist är väldigt viktiga.

Ni kan gärna få se mig som en volontär för dom konstiga. Jag är konstig i protest!

Så, nu har ni lärt er varför jag är som jag är. Sjuk i huvudet.

Som en liten tillägelse kan jag ju då lägga till att jag faktist har vänner som accepterar mig. Tror jag.  En del överdrifter kan faktist ha förekommit i denna blogg.

Av Månen - 13 november 2007 18:39

Jag har planerat in min födelsedag in i minsta detalj. Dock gick den planeringen åt fanders, då jag märkte hur mycket det kostade med McDonaldskalas.

McDonaldskalaset blir det alltså ingenting av, trots att det faktist skulle vara otroligt roligt och otroligt jättefult att ha McDonaldskalas. Dom flesta vänner som var bjudna, har ju trots allt redan blivit informerade om detta.

Så, för att göra en ny planering: Jag vill ha fina saker. Jättefina saker. Det spelar ingen roll om det är en jättefin Bad Cash Quartet-skiva, eller en jättefin badanka. Bara den är jättefin så bryr jag mig för det mesta in om vad det är. Fiskgratäng vill jag dock inte ha.

Varför jag inte vill ha fiskgratäng: Det passar inte som födelsedagsmat, anser jag.

Tårta. Ja, en god tårta ska det vara!

Om det blir kalas/partaj i alla fall. (Dock inte McDonalds).
På kalaset vill jag att alla ska ha partyfrill. Inklusive tjejer, om det nu blir så att det kommer några..

Liten sorts knytkalas. Mat medföres med pengar från egen ficka. (budgetvariant på kalas). Kanske lite snålt.

Knytkalas?
Okej då, lite mat kan jag bjuda på.

Prata. Japp, det får ni antagligen göra med vem ni än möter på kalaset. Även folk som bara traskar förbi utanför stället där mitt kalas ska vara får ni hälsa på!

Egendesignad glass.
Kanske, kanske så blir det så att jag bjuder på min egendesignade glass (Boyie). Detta är då en glass som kompenserar Girlie-glassen (GB). Dock är den fortfarande under tillverkningsprocess. Faktist inte ens under tillverkningsprocess, det är endast ritning och prototyp som är färdiga.
Jag kan redan nu avslöja att den är formad som en dödskalle och innehållet är hasselnötsglass, lakritsöverdrag, silverkulor, nonstops och glasspinne.
Nu är det ju dock så hemskt att GB slutat sälja denna helt underbara glass för en liten tid sedan. Så då finns det egentligen ingenting Boyie ska kompensera.

Säkerhetsskrift.
Nötallergiker kan alltså EJ äta denna glass. Inte heller lakritsallergiker, nonstopsallergiker, silverkuleallergiker och glasspinneallergiker.

Hur kommer det sig att jag gör en egendesignad glass?
Jo, det är så här att jag hotade att sluta i designen (Som då är mitt elevens val) för att vi gjorde så tråkiga saker. Då sa min lärare inom detta ämne att jag skulle föreslå någonting som var roligt. Månen tänkte knivskarpt, så knivskarpt att hans geniknölar nästan förbrukades. Då kom han på det! Glass!
Det något mer otroliga var ju då att jag faktist fick mitt förslag igenom.

Som kompanjon till denna produkts utveckling har jag ju då Flippan, vill jag då tillägga. Så tacka inte endast mig när denna glass kommer vara nästa års storsäljare. Tacka även Flippan.

Så, nu ska jag sluta prata om min glass. Över till ytterligare kalasplaner.
Alla ska vara vänliga och ingen ska få planer på att strypa mig. När jag vill att ingen ska strypa mig så menar jag i första hand Joakim. Men ingen annan får faktist heller strypa mig. Så det så!

Ja, jag fyller år på samma dag som Selma Lagerlöf. Så därför ska vi fira henne också!

Ulf Lundell också!

Önskelista:
1. Kompis till Karl den femte. (Någon form av bronsstaty). Han kommer nämligen inte så bra överens med den gröna grisen från Kina.

2. Tillbehör till min partylåda. Hitta på något finurligt som du anser vara bra att ha med sig, så att man alltid är redo för partaj!

3. Svarta saker. Dom är bra, allihop. För det är en sådan totalsnitsig färg.

4. Bra saker. Allting som du själv anser är bra, tycker jag är fina att ha.

5. Bra inredning i mitt rum. (Älgskylt, kinesiska läskburkar och grön grisstaty har jag redan) Så hitta på något fantasifullt.

6. En till choklad-julkalender. Den jag har nu har jag räknat novembers dagar med.

Så, det var nog allt ni behövde veta inför den stora dagen. 20 november, för er som inte vet. 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards