Alla inlägg den 4 november 2007

Av Månen - 4 november 2007 23:08

Ja, visst finns det vissa stunder då man kan vara butter på honom?

Dessa tillfällen, dom inträffar så sällan. En kamrat som han är det tur man har. Han ger en glädje i form av att han visar avsnitt av "Anders och Måns", som då är en klockren komediserie. När man lärt känna Joakim förstår man också hans djupa utbud av humor som han har att erbjuda. Han är också gosig, och en väldigt kramglad pôjkvasker. Bus och otyg händer det också att man hittar på med honom, men aldrig så att man går över gränsen.

Joakim, det var han som lärde mig blogga. Eftersom han då skänkte mig ett nytt intresse, tillägnar jag denna bloggen åt honom.

Tack Joakim!

Av Månen - 4 november 2007 21:54

1. Låten som jag vill ska spelas heter: Green Day - Haha, You're Dead. Låten spelas endast i syftet att jag tycker att den är bra, inte att jag ser något humoristiskt i att jag är död och därför gör en lustighet över det.

2. Ingen får ha svarta kläder på sig. Svarta kläder bär jag till vardags, så eftersom jag då har lite "patent" på det, så tycker jag att ingen får ha svarta kläder. Hawaii-skjortor, sidenkalsonger och en liten hög hatt är matchande kläder inför min begravning.

3. Gör vad fasen ni vill med min kropp, använd mig som bränsle till ångtåg, släng mig i en sjö, fyll min kropp med godis och skänk mig till spanska barn, där dom sedan får använda mig som piñata eller använd mig som halloweenpyssel. Klassisk nedgrävning funkar väl också, antar jag..

4. Det ska vara kalas för fasen! På med kalashattar, tutor, ballonger, ja allt ni kan komma på! Det är inte ofta man får komma på begravning!

5. Servera mat, det tycker jag om. Om ni inte gör det är det fubb.

6. Jag behöver ingen gravsten, jag klarar mig. Det blir bara en onödig avgift!

7. Nej, jag har inga självmordsplaner, endast för att jag skrivit om mina tankar om döden och min begravning. Detta skrev jag bara i syftet att OM jag skulle dö så har ni en liten lista ni kan följa.


Mitt testamente: Mitt rum får Flippan. Han har faktist hjälpt mig att måla om rummet. 

Resten får ni lotta ut om ni vill.

Som en liten tilläggelse: Gör vad fasen ni vill på min begravning, jag bryr mig inte!! Listan behöver inte följas till någon punkt, förutom gällande musiken. Där har jag strikt bestämt mig!

Jahapp, något mer som behöver skrivas?

Av Månen - 4 november 2007 21:38

Jag ser döden som ytterligare en lustighet i livet. En fräsig avslutning på det hela, så att säga. Tänk ändå den totalhärliga känslan att inte existera. Dock kan man ju inte känna den känslan, för när man är död har man inga känslor. Känslor så som sorg, hat och allmän depression är som bortblåsta.  (Det negativa kanske är att man inte känner den ljuva doften av fiskbil längre, inte heller andra ljuva dofter). Inga känslor,  lukter, syner, ljud eller smaker finns längre. Antar jag.

Världen man levde i är nu bara en oåtkomlig avlägsen plats, och eftersom man är död kan man inte ens sakna den. Däremot innan kanske man dör kanske man kommer tänka: Oj, vad jag kommer att sakna världen. 

Släktingar och vänner blir ju förstås ledsna, det är ju naturligt. Men orka bry sig om dom, när man är död är det ju "High life" så att säga. Tro inte nu att jag är dum i huvudet, för att jag anser att döden är "High ->life<-, det fanns bara inte något annat ord att ersätta "När man har som roligaste", det skulle väl ungefär bli översättningen på svenska.  

Stå på er, gå och dö!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards