Alla inlägg den 14 november 2007

Av Månen - 14 november 2007 18:24

Månen. Ett stort faschineradne klot som finns så avlägset. Endast ett fåtal människor har vidrört denna koloss till spegel. (Solens ljusstrålar reflekteras ju på månen, så att vi från jorden kan se den. Som vi alla vet).

Månen har försökt tänka utanför vetenskapen. Eftersom månen har snott mitt namn, så är det ju bara någonting man verkligen vill hänga upp på väggen. Och jag vill inte ha någon falsk kopia, utan jag vill ha äkta vara. Därför har jag planer på att i träslöjden bygga en helt enorm harpun, så att jag kan sänka ned månen. Efter att jag är färdig med min harpun, så antar jag även att förminskningsstrålar är uppfunna. Då förminskar jag månen i skala 1 till den skalan som är lämplig för att sätta upp på väggen.

Tillstånd.
Det krävs säkert ett tillstånd för att plocka ned månen. Omgivningen (Hela jorden) kommer nog bli lite sura för att jag plockad ned någonting av det vackraste som finns. Därför ska jag då söka det tillståndet någon gång i framtiden. Som mitt motargument ska jag säga: Solen är då åtminstonde 6 gånger finare. Den ska jag då inte ta, den får ni ju behålla!

Månen kommer inte alls vara lika vacker i skala 1 till storleken som är bra för mitt rum.
1. För att den blir lite liten.
2. För att solen inte kommer lysa på den, så att den blir upplyst. Det har jag tänkt lösa genom att alltid ha en strålkastare i mitt rum, riktat mot min nya ruminredning.

Jag vill heller inte att ni bloggläsare ska förhindra mig från att sno eran vackra måne. Då är denna bloggen totalt jätteonödig att skriva.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards