Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

Den legala kexhandeln.

Av Månen - 19 mars 2014 22:08

Jag fick inte jobb idag heller, så vad kan en pojkspoling tänkas hitta på när man inte har ett jobb att traska till, kan man kanske tänka?

Jo, jag vaknade.

Nu kanske ni tror att jag enbart vaknat? Men nej då, de Oslodagarna har passerat. Under mina arbetslösa dagar här i Oslo ser jag till att göra så mycket jag kan, oavsett väder. Idag for jag iväg till Norges största klättercentrum och klättrade i flera timmar, medan jag samtidigt drack kaffe, spanade in massor av konstiga prycklar och snusade snus ibland. 

Sedan for jag hemåt, drog mig upp och ned för en gren några gånger, för att sedan kasta upp lite småmynt på en kassa, i utbyte mot lite ägg och en halvliter mjölk (mynten räckte bara till en halvliter). 

Därefter drog jag i mig min favoritdryck. Jag kallar den för "ägg med mjölk och lite salt". Den är god och proteinrik.

Dessutom fick jag lön idag. Inte egentligen lön, men jag råkade låna ut 6500 kronor till en pojke i början av januari. Pojken har varit ett stort bekymmer för mig, för han kunde inte betala tillbaka de slantar jag hostat upp åt honom. Nu fick jag mina slantar tillbaka, så jag bjöd honom på lite Ballerinakex och klappade honom på hjässan. Tack, sa jag, och cyklade hem min cykel.

/Månen.

 
 
Ingen bild

Solen

25 mars 2014 18:20

Hej Månen, Solen här!

Tänkte bra meddela att jag fortfarande är alive and standing. Och du har helt rätt, jag har varit lika frånvarande som du.

Vad jag förstår av ditt inlägg att du har börjat snusa. Det gillar jag inte. Tänkte du på de där damerna som du ska imponera på. Det blir svårt att imponera på damer med snusrandiga tänder och dålig andedräkt. Fast det är bättre att snusa än att röka. Rökning påverkar omgivningen mer. Det är bara du själv som påverkas av snusningen. Och så några som oroar sig för att du kommer vara förevigt singel eftersom inga damer vill ha avdankade snusar på undersidan av sina matbord. Hoppas att detta får dig på andra tankar.

Puss&Kräm
Solen

Månen

26 mars 2014 22:35

Äsch då, så farligt är det inte. Man blir lite piggare och det är gott med lite kaffe till. Jo då, jag har snusat i flera år nu. Jag börjar bli van vid det, och flickor tycks jag få oavsett.

Ha't!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards