Alla inlägg den 25 november 2007

Av Månen - 25 november 2007 15:40

Uppvaknandet.
Ett tvärt uppvaknade av sin ömma moder klockan 11:40. Om 20 minuter skulle huset vara fullt av kalasande gäster, som kommit endast av orsak till att fira Månen. (Jag fyllde ju år i tisdags, läs blogg: Födelsedag!).

Gårdagens natt hade varit hektisk, gäster långt inpå natten. Sömn var ett verkligt behov för Månen, då han gick och lade sig någon gång vid 04-tiden. 8 timmars sömn, en helgdag är för lite. Däremot är 8 timmars sömn en vardag helt underbart, då det är sällan han faktist sover såpass mycket en vardag.

Gästerna kommer, och presenter mottages. Tröttheten hänger fortfarande i sig, så det blir någon form av falskt leende . Jag orkade inte direkt anstränga mig för att göra ett helt verklighetstroget leende. Det verklighetstrogna och riktiga leendet kom först då jag öppnade presenterna.

En svart tröja, snits och SVART! Precis vad jag önskade mig. (Läs blogg: Månens födelsedag!)

En stor sedel, av värdet femhundra svenska riksdaler. (Tackar så vänligast, förövrigt är min ekonomi inte ur balans, men ett extra tillskott är alltid välkommet). Dock var den inte svart, det skulle mer matcha min stil.

Ett par svarta byxor, snits och SVART. Nu, nu jäklar är min nya, svarta, stiliga, totalsnitsiga stil snart komplett. Det krävs endast ett fåtal mer svarta plagg, så kan svart bli det enda jag bär om dagarna. ROCK 'N ROLL!

En datorstol, svart den också. Oj, fytusan vad mitt liv är svart nu! Dessutom är detta något av det mest  bekväma min bakdel någon gång besuttit.

En rullgardin, om jag någon gång får för mig att göra lite privata saker (Slår vad om en femma att det första som poppar upp i din skalle när jag sa "privata saker" är något sexisistiskt). Så är inte fallet, jag tänkte mer på om jag  någon gång skulle få för mig att kanske smuggla diamanter från (låt oss ta som exempel) Csongrad ,Ungern, genom att bygga en tunnel genom mitt golv.
 Alltid bra att dra ned en rullgardin, om någon nyfiken granne får för sig att kika in på vad som egentligen försigår hos familjen Molander's, och sedan ringa snuten angående diamantsmuggling från Csongrad.

Om jag då ansträngt mig i timmar, kanske veckor på att gräva detta stora hål som är början på en satans extremt lång tunnel, och så går mina planer på diamantsmuggling åt skogen, är det ju klart som fanken att man fäller en tår.

Nu är det ju bara synd att jag inte önskade mig en spade. Den hade behövts om jag skulle vilja börja mina planer på diamantsmuggling.

Över till kalaset, igen.
Sedan blir det mat, men vilken mat! Först avocado med räkor, sedan lax och pressad potatis, till efterrätt pannacotta och sedan lite fika med tårta. Helt baserat på Månens smakbehov, då det faktist var han själv som bestämt maten allt igenom.

Japp, imorgon far jag till Biltema, där jag ska införskaffa en spade. Sedan bär det iväg mot Csongrad, ska du veta.

Förövrigt var jag på en konsert med bandet Rostbrun Chili Con Carne igår. Gratis var det, trots bandets höga kvalitet. Underbart, att det fortfarande finns människor som producerar grym musik, för en sådan låg summa. 0 SEK.

Lev livet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards