Direktlänk till inlägg 22 november 2007

Humor.

Av Månen - 22 november 2007 18:20

Det är omöjligt att tänka sig att humor kan vara så mycket.
Det en del skrattar åt, tycker den andre är tråkigt till tusen.

Hur funkar det här egentligen?
Anders och Måns, det är på ett ungefär det enda jag skrattar åt.  Dom har klockren humor. Pizzasalladland kan jag skratta mig gråtande av. Vad är felet på Sveriges övriga komiker? Varför kan dom inte få mig att skratta?

Gänget jag umgås med, dom kan också få mig att skratta.. 
Ta till exempel Daniel i gänget, han får mig att skratta minst tio gånger mer än vad jag skrattar åt (låt oss ta som exempel) Johan Glans och David Batra.

Några i klassen sa att Mia och Klara (Aldrig hört talas om förut) skulle vara jätteroliga. Jag åkte hem, jag och Flippan såg några klipp av dom på Youtube. Garanterat något av det tråkigaste jag sett, i hela mitt liv. Vi var helt tysta och extremt förvånade över att NÅGON kunde tycka att detta var roligt..
Sedan så har jag en kanske lite könsdiskriminerande teori också: Tjejer, kan dom verkligen vara roliga? Jag kan inte minnas att jag faktist asgarvat åt någonting en tjej sagt.. Kanske, nån gång har jag väl skrattat lite smått..
Många andra, ja dom tycker att mycket är roligt. Men inte jag, jag håller mig till en speciell typ av humor.

Men, så är det ju såhär. Det är sällan jag skrattar åt någon utanför gänget, så det kanske är såhär: Det är bara gänget jag umgås med och Anders och Måns som kan vara roliga!
Eller så beror detta på att jag har en gnutta speciell humor, som resterande Sverige inte har..

Förlåt mig, om det nu skulle vara så att ni känner er kränkta. Det är väl bara jag som är tråkig, och inte inser det roliga i så mycket.. Men detta är i alla fall min åsikt om humor.

 
 
Ingen bild

Joakim

22 november 2007 23:42

Jag tror det är lite så att Anders & Måns's personligheter också gör en stor del av deras humor. Dvs. att t.ex om "Mia & Klara" gjort samma lustigheter, hade det mesta, för det mesta, endast varit deprimerande.

 
Ingen bild

Månen

23 november 2007 03:18

Jo, det är nästan en självklarhet. Anders och Måns har något utav dom skönaste personligheterna man kan ha!

 
Ingen bild

Vicky

23 november 2007 17:24

Johan Glans är roligare xD

 
Ingen bild

Månen

23 november 2007 19:18

Vicky.
Då kan ju jag informera dig om att du faktist har fel. Johan Glans kan varken mäta sig med varken Daniel eller Anders och Måns.

 
Ingen bild

Vicky

26 november 2007 15:24

Johan Glans är roligare än Anders och Måns menade jag :)

 
Månen

Månen

26 november 2007 15:46

Du har fortfarande fel. Johan Glans kan inte mäta sig med Anders och Måns.

http://moonlander.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards