Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Indianer var de fredliga.

Av Månen - 19 maj 2010 19:46

Jag åkte buss förut, och då blir det ofta att man sitter och tänker. Inte för att tanken är ny, men jag tänkte... Vi ungdomar, vi gör ingenting annat än raserar. Raserar det som morfar kämpade så mycket för. Inte bara morfar, utan allas morfarar. Vi protesterar inte mot någonting annat än att vi tycker det är orättvist att man inte får ha mössa i skolan. Så vi kämpar för att vi ska få ha vår mössa i skolan.

Och en lärare är genast en diktator om den beslagtar din mobil, som du använder för att störa lärarens lektion. Du anmäler läraren för misshandel, för att lärarens hand rörde din, när hon beslagtog din mobil. Och det konstiga är att det är du som har rätt, för läraren har ingen talan. Och skolaga förbjöds 1958. Vi blev ju civiliserade då. Lärare har ingen makt över någonting, eftersom människor från förr kämpade för rättigheter för elever.

Elever anmäler allt en lärare gör mot dem, för att sätta dit dem. Lärarkåren/misshandlarna. Hela skiten ska spärras in, för att du inte riktigt lyckades få Godkänt på matteprovet, och vill få ut din hämnd. Sverige tror på dig, precis som det forna Sverige trodde på rättigheter.

Rättigheter som man idag som elev tar för mycket för givet. Men de från förr, de trodde på det de kämpade för. Idag spelar vi arkadspel igenom skoldagarna, och kvar finns ingenting att kämpa för, förutom de I-landsproblem jag nyss rabblade upp. Vi måste ha rätten att få ha vår mössa på, vi måste få ha våra mobiler, vi måste ha skolmat och  vi måste ha studiebidrag. Rättigheter är för fjantar. 

Bidrag är till för pensionärer, för sjutton. De som faktiskt trodde på det Sverige det faktiskt blev - Ett helt land som går på bidrag!

Elevråd. Klassråd. Rättigheter till elever. Vad är det till för? Att blockera inlärning i Sverige? Någon slags mediacensur, fast tvärtom. All kunskap om allting försöker skolan trycka in i våra pubertala skallar, men vi vägrar. Coca Colas nya läskeblaskkorkar är mycket mer intressant än skoluppgifter, så därför startar vi en Facebookgrupp om läskeblaskkorkar istället. Lärarna är chanslösa, när Facebook regerar klassrummet.

Vi censurerar vägen till framtiden. Vi låter drivkraften inom oss ungdomar dämpas för att vi hellre äter fuktig chokladglass med sockrade flingor och sörplar läskeblask, för att WoW dödade vårt ego, vår framtida arbetsidentitet och vår instinkt som ungdomar faktiskt bär på - Revolution.

/En... Hm. Seriös Måne, som råkade bli lite för seriös, men som kommit fram till att skolan idag är... Ungefär som ett dagis i ett berg, med oskyldiga bisonoxar som dagisfröknar, och vi är inte indianerna längre, utan cowboysen. De onda!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards