Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Månen - 15 maj 2010 11:27

Jag sitter och funderar på kalas. Att ha kalas. För att det regnar. Protestera mot otrevliga saker, som regn. Regn idag, åtminstone. Idag, då jag ska måla båt och så. En snabb protest blir det. Jag har inte råd, bara. Det är det.

Idag får bli en lördag som jag inte sprätter iväg en enda krona. Det blir bra! Jag ska känna mig fri som en fågel, utan pengar som flyger iväg. Fast om jag är en fågel kan jag fånga pengar som flyger iväg, så just idag hade det ju inte gjort någonting om mina pengar flugit iväg.

Jag måste fixa paraply och hårtork, typ. För att kunna måla en båt i ett sånt här regn. Och min vän Josef ska på kalas idag. Men inte jag. Hoppas att båten inte blir fuktskadad av all ensamhet. Snart ska jag fixa allt som jag sagt att jag ska fixa i flera veckor. Jag måste bli en sån som fixar saker. Typ som luffaren bredvid Rasmus, i Rasmus på luffen. Han verkar vara en händig man!

Vad bör fixas till en sån här dag, då? Mina gamla tankar. Det är någonting som jag verkligen måste ta tag i. Var tog dom vägen?

Ingen aning.

Flera flugor traskade runt i en båt
Det var påsk, och ägg? Dom åt.
Världen var vacker idag. Sol?
Mer mulet. Sol ibland. Cool!
Men vad gjorde då dessa insekter?
Deras affär hade gått bra. Intäckter.
Alla flugor ingår i en hemlig sekt.
Ingen vet om det. Det är perfekt.
Allting är en  väldigt hemlig ritual
Gå i båt. Båten är en smittad val.
Egentligen dansar våra sexbenta vänner
I en alldeles festlig dans. Som bränner.
Bränner i varenda liten flugkroppsdel
För valen brinner. Den är smittad av mjältbrand. Därför brinner den. Och därför kan flugor dansa och så. För att i hemliga sekter så dansar man till saker som brinner. I detta fall en val, som drabbats av mjältbrand. Och man brinner om man har sånt. Och det är påsk, och det finns ägg.

Peace.

/Ya Moon!



Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards