Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Mina bästa recept, tillägnat min favoritpolitiker.

Av Månen - 4 maj 2011 22:59

Jag funderar lite på hur det blir om man rakar sig på magen så mycket att man börjar se tarmen. Är det dåligt? Isåfall borde jag nog ringa någonting som kan kan ta hand om mig, för det gör lite ont.

Jag blir ganska tråkig av både körkort och allt prat om studenten, men jag försöker leva ändå. Ibland går det sämre, men ibland dricker jag god O'boy på balkongen, och njuter påskluft i näsborrarna. Jag känner att vuxendomen sliter i min redan sargade kropp, och utplånar varenda ögonhåla jag föddes med. Det är ett mysterium, det här. Kanske borde jag vila ut på något barnsjukhus, för att suga i mig sjuka barns själar...

Jag har fått jobb som krönikör på sistasidan för Dagens Nyheter. Det ska väl bli aningen intressant, antar jag, men jag har inga bra åsikter. Men tydligen heter min titel "Ledaren" i DN. Där är det tydligen viktigt att man har åsikter. Jag ska väl försöka hitta på någonting bra. Kanske kan jag skriva om Iraks dåliga infrastruktur, eller om klasskillnaderna mellan Rinkeby och New York.

Det här med jobb som krönikör tär på lederna, ska ni veta. Det är bara en liten del av vad vuxendomen gjort med mig... Gett mig jobb, tysk fru och körkort. Om man ser till intimiten jag kan uppleva med min tyska fru, så är vuxendomen positiv. Om jag ser till att jag faktiskt fick mitt körkort, så är vuxendomen positiv. Och om jag ser pengar jag får som Ledarskribent på DN, så är vuxendomen inte så farlig.

Fast som arton år, då har jag ansvar för efterblivna och de som är yngre än mig. Det är dåligt att ha en värld fylld av sjuttonåringar och yngre, som ligger under mitt ansvar. Det är vad den verkliga vuxendomen gör... Ger mig så mycket ansvar, att jag inte ens klarar av att äta min favoritsorbét med smak av torkad ananas.

Snart ska jag blöda i min höft. Det ska göra lite ont. Men jag behöver sårskorpor till mitt projektarbete i skolan.

/Ledarskribenten.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards