Alla inlägg under november 2007

Av Månen - 4 november 2007 21:38

Jag ser döden som ytterligare en lustighet i livet. En fräsig avslutning på det hela, så att säga. Tänk ändå den totalhärliga känslan att inte existera. Dock kan man ju inte känna den känslan, för när man är död har man inga känslor. Känslor så som sorg, hat och allmän depression är som bortblåsta.  (Det negativa kanske är att man inte känner den ljuva doften av fiskbil längre, inte heller andra ljuva dofter). Inga känslor,  lukter, syner, ljud eller smaker finns längre. Antar jag.

Världen man levde i är nu bara en oåtkomlig avlägsen plats, och eftersom man är död kan man inte ens sakna den. Däremot innan kanske man dör kanske man kommer tänka: Oj, vad jag kommer att sakna världen. 

Släktingar och vänner blir ju förstås ledsna, det är ju naturligt. Men orka bry sig om dom, när man är död är det ju "High life" så att säga. Tro inte nu att jag är dum i huvudet, för att jag anser att döden är "High ->life<-, det fanns bara inte något annat ord att ersätta "När man har som roligaste", det skulle väl ungefär bli översättningen på svenska.  

Stå på er, gå och dö!

Av Månen - 2 november 2007 00:14

En blöt skål, ett sliskigt smörgåsbordsbestick, en snuskig grötskål eller en odiskad akvarellmålning. Bekymmer, bekymmer, bekymmer. Ordet jag söker är diska! Ordet man blir så less på! Men oroa dig inte. Månen har små tips till dig, som aldrig mer vill diska efter maten! (Men det kommer du nog få göra ändå, det är bara några spara-disk-knep jag kommer att lära dig).

Tips 1:
O'boy. Denna ljuvliga dryck du lärt dig att älska redan från barnsben. Är den så oskyldig som den ser ut? Nej. Den ger dig en stor mängd disk! Ett glas och en sked, sammt diverse små instrument/verktyg som kan tillkomma. Usch vad trött man är på att stoppa in i diskmaskinen.

Spara in disken genom att hälla O'boyen i det pytte-pyttelilla hålet direkt in i mjölkförpackningen istället! (Massor av O'boy kommer hamna utanför, men det är någon annans bekymmer). Efter att O'boypulvret hamnat på sin plats skakar du förpackningen som efter vibration då kommer ha blivit en helt ny dryck. O'boy-pulvret är inte längre O'boypulver, och mjölken är inte längre mjölk (Som förövrigt kommer ifrån kor, men den detaljen kan vi komma in på vid möjligtvis någon annan blogg, vid ett annat tillfälle). Det nya ämnet du nu bildat heter ju då O'boy.

Nu har du sparat in både disk på glas och sked. Grattis!

Tips 2:
Steka saker i samma panna.
Jag antar att du gör som majoriteten. Du diskar stekpannan efter varje måltid. Både onödigt och tidskrävande. Gör inte det, stek allting i samma panna. Ett till plus med detta är ju då också att du bara behöver inhandla en stekpanna. Den hygieniska frågan tillhörande detta ämne tycker jag inte vi behöver komma in på. Tid är viktigare än hygien.

Tips 3: Inhandla ej varor som kan leda till disk. Ät på papptallrikar eller direkt på golvet.

Tips 4: Låt någon som har det sämre ställt diska åt dig. Dom gör det så gärna för en smärre summa pengar.

Tips 5: Ät inte, förspill ditt liv på viktigare saker.

Av Månen - 1 november 2007 23:28

Jag vaknade. Tiden var gryning, om man räknar det helgmässigt sett. (11.00). Familjen skulle transportera sig till Skåne. Jag var trött i brist på sömn under natten.

En helvetiskt tråkig dag, jag har suttit i en bil i flera timmar. Sysslorna vi pysslat med har varit: Tanka på Shell, ätit mat vid Tössestugan. Intressant?

När jag kom fram: Återigen suttit, denna gång framför TV, inte frenetiskt gloende på en bilsits.

Meningslöst att skriva om dagen, det är en självklarhet. Du vill inte läsa det ändå. Men men, tristess kan driva Månen till vad som helst, till och med skrivande av meningslösa bloggar.

Av Månen - 1 november 2007 00:47

Jag slår vad om en femma om att ni är helt totalt ointresserade av vad mina intressen är. Dessvärre kan ni ju inte kvittera ut eran femma om ni nu skulle vara intresserade, om ni inte vet vem jag är förstås. Då kan ni kräva mig på en femma. Om det nu är vad ni vill, ruinera Månen. För om vi säger att 200 personer vet vem jag är och är väldigt intresserade av vad mina intressen är, då blir jag skyldig.. 1000 Svenska Riksdaler för fasen!
 Så ge blanka fan i att vara intresserade av detta inlägg!

Jaja, här kommer då det jag är intresserad av:
Musik, det är i princip det enda jag gör på dagarna. Man skulle väl kunna säga att mitt liv är meningslöst, fram tills idag då. Då jag började blogga.

Musiken som jag lyssnar på är då Indierock, Rock, Indie, Poprock, punkrock.. Och säkert massvis av mer schangrar, men det är dom typiska jag lyssnar på.

Så, då vet ni ungefär allt om mig. Glada? 

Av Månen - 1 november 2007 00:24

Det hela började en kylig novemberdag.  Månen (Jag) har lidit av tristess en hel dag. Småmulet väder och en tråkig stämning hängde i luften.

Framåt kvällningen fick Månen (Jag) någonting att göra. Månen (Jag) for till Daniel och Filip. Tristessen dog för några timmar. Mera kvällning, nästan natt och månen (Inte jag) skiner som satan! (Tror jag, jag har inte orkat kolla det, men men, om jag ljuger, vad kan du göra åt saken?).

Idéerna har inte riktigt börjat flöda i den godtrogne pôjkvaskerns huvud ännu. Joakim pressar på och säger att Månen (Jag) ska lägga upp sin novell, som han då gjort under några svenskalektioner. Novellen är ett praktexemplar av vad Månen (Jag) kan komma på. Novellen måste upp någonstans, men var? Inspiration, det är vad som behövs.

 I brist på någonting att göra så söker Månen (Jag)  på mjölk på "Google", får fram en text om ekonomi. Jahaja, vad är det vi har fått fram här? Månen (Jag) läser texten engagerat. Texten är ju hur klockren som helst! Månen (Jag) får en annorlunda syn på valuta och ekonomi, samt ädelmetaller.

 Texten är skriven i bloggform, så Månen (Jag) får en idé. Han ska bli Sveriges nya bloggkung! Nästa mål Månen sätter upp är att lägga upp en blogg med sin novell som han skrivit på några svenskalektioner en gång i tiden. Dessvärre kan det nog tänkas läggas upp några bloggar innan det.

Nå, har du lärt dig någonting av detta? Det du kanske lärt dig är att jag uppger mig själv för att vara "Månen", vilket är.. Låt oss säga ett smeknamn. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards