Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

Era åsikter behövs!

Av Månen - 28 januari 2008 15:08

Oj oj, vilken dag! Först var jag på mentorsträff, sedan hade vi vikarie i engelskan, sedan gick vi brandlarm på spanskan och så var jag på tjugo minuters SO, sedan skulle jag till tandläkaren och missade därmed 66% av SO:n och 100% av NO:n. Alltså har jag haft en rejält slapp dag!

Annars var allt bra hos tandläkaren, min mun har blivit renputsad och kinden slipper nu att få små hål. Jag har även köpt saker, när jag ändå var i staden. Fina och bra saker.

Och igår tappade jag matlusten på Chicken Burgers. Det var nämligen ofräscha människor i lokalen där jag åt mina chickenburgers.En hade blå hjälm och en hade ställning som höll upp huvudet samt dreglade. Det var mindre kul att se på.
Härmed ska jag endast äta farmors hemmagjorda mat. Inne i en trygg liten villa i Skattkärr, helt fri från läskiga monster som gör så att min mun och hjärna strejkar från att äta min dyra mat. Hemma hos farmor får man nämligen god mat också!
 
Och Idag har jag även bytt jeans, till ett par nytvättade. Skönt!

Nej, dom här inläggen blir allt mer osammanhängande och osammanhängande. Jag kanske ska börja fokusera lite på endast ett ämne att skriva om?  Kanske låta det handla om fänkål en dag och om tuffa grabbar en annan. Istället för att göra som jag gör nu, och låta det handla om T.ex fänkål och sedan kvickt övergå till tuffa grabbar. Det blir mer sammanhängande att göra så!

Nu ska jag skriva ett litet inlägg som exempel:
Fänkål har jag ingen aning om vad det är, och det verkar inte gott heller. Men nyttigt, ja, det verkar det vara. Annars så tror jag fänkål odlas på stora fält, där bonden förnöjt suckar och kliar sig i pannan när han skördar sin fänkål. Sin fänkål som en liten pôjkvasker på 15 möjligtvis inte uppskattar, för att han anser namnet vara för ocharmigt och därmed riktar in sina smaklökar på att det verkligen ska vara äckligt. Även om det inte är det, så tycker pôjkvaskern ändå att det är äckligt. För pôjkvaskern's smaklökar har fått strikta order av hjärnan att det ska vara äckligt.
Äckligheten är egentligen bara baserad på pôjkvaskerns tankar kring ordet, så det blir lite fel när smaklökarna egentligen tycker om det.
Tuffa grabbar, ja. Tuffa grabbar är ju saker som röker och dricker. Och snusar. Tuffa grabbar ska vara kaxiga också. Och så kan dom få slåss. En sådan tuff grabb är inte jag. Satan i gatan då, vad taskigt läge, Månen. Men tuffheten ligger i blodet, man föds till att regera korridorerna på skolan eller vara en grabb utan någon coolhet alls.

Nu gjorde jag en jäkla överdrift i exemplet. Ni som vet vad, kan ju alltid kommentera. Ni som inte vet kan också kommentera. Det finns ett rätt svar, om ni säger det är ni smarta. För ni vet hur mina bloggar är uppbyggda, och detta lilla exempel är uppbyggt på det sätter att det ska överdriva min lilla förmåga att göra ett inlägg som handlar om två helt olika saker. Förstod ni? Var det för invecklat? Det går inte att förklara med bättre formulerade meningar, inte heller ett ordombyte. Därför säger vi så kamrater, också kan vi kanske ta en fika någon dag?

/Månen.




 
 
marina

marina

28 januari 2008 23:11

Det där med coola grabbar som röker och dricker har du ju rätt i, men dom är ju "coola" bara för att dom andra tycker det. Är dom verkligen det egentligen? Dom måste ju hela tiden visa upp en falsk självbild och låtsas vara någon de inte är, eftersom de har ett "coolt" rykte att leva upp till. Det jag menar är att det inte är dom som är värstingar som är coola, utan dom som tar ansvar, är sig själva, bjuder på dsig själva osv... Jag tror att du fattar vad jag menar.
Egentligen är ju de coola osäkra på sig själva, och på sin fritid så tvekar jag inte en sekund på att de sitter hemma med familjen och knaprar fänkål (om den nu är knaprig, är den inte det så kan vi låtsas att den är det).
Så till poängen, nej herr måne, du är inte som dom. Du är myyycket bättre, du är dig själv och är snäll, rolig, du har vänner (iaf en, tverkar inte på att du har fler) som är som du som du (antagligen) har rolig med. Alltså har du nått som coolingarna inte har! Då är det ju du som är cool, fattar du ?

http://cha0tic.blogg.se

 
Ingen bild

Månen

28 januari 2008 23:22

Marina:

Menar du att coolingar inte har vänner? Eller, jag kanske missuppfattade dig lite. Men det gör detsamma.

Jo, en annan sak. Jag har mer än en vän. Jag har en del faktist. Dock håller jag på att förlora en, för att han anser Anders och Måns vara ett barnprogramm för efterblivna. Det får mig nästan att börja gråta. Jag mår illa av det. Jag förstår inte hur han inte kan respektera den enda rätta humorkulturen. Jag kommer fasen inte kunna sova inatt, på grund av detta lilla påhopp. Jag mår inte bra. Jag förstår inte vart sjutton humorn är på väg längre. Jo, jag förstår vart den är på väg. Den är på väg bakåt. Mot extrem tråkighet. Jaja, för att komma till saken: Han diskriminerar mig grovt, när han säger så taskiga saker. Även om det inte är ett personangrepp riktat mot mig, så är det mot mina hjältar. Han borde hamna i fängelse.

Men, nu var det ju som så att det inte var det du undrade. Du undrade ju om jag hade mer än en vän. Svar:
Det har jag!

/Månen

 
marina

marina

28 januari 2008 23:30

såklart du har fler än en vän, och det är klart coolingar också har vänner. Det jag menade var ju att det är coolare att vara sig själv istället för att låtsas vara någon man egentligen inte är, som coolingar oftast gör. Det gör ju att man aldrig kan lära känna dom, eftersom dom inte är sig själva, alltså kan dom ju heller inte ha någon riktig vän, eller?

http://cha0tic.blogg.se

 
Ingen bild

Månen

28 januari 2008 23:37

Ööhhm. Ja. Just det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards