Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Månen - 21 januari 2008 17:07

Mata inte fåglar med T-röd-preparerad grovlimpa, dom dör visst av det. Men, det är bara någonting jag hört. Jag kanske borde testa först innan jag kan uttrycka mig mer om den saken. Men, det är i alla fall en sak jag har hört.
Egentligen måste jag ju testa med alla fågelsorter också, för det kan ju finnas vissa fågelsorter som har mer resistenta magar. Dom fåglarna som kanske muterat sina magar mot att klara av T-röd. Skator kanske?

Och det kanske blir svårt för mig att få dom att äta denna T-röd-preparerade grovlimpa. Jag kanske måste fånga dom, och göra så att grovlimpan blir i vätskeform, så att jag kan spruta in det i ådrorna på fåglarna. Vatten, kan man kanske blanda ned grovlimpan i. Eller kanske låta grovlimpan blandas ut med en hink T-röd, så att det till slut bara är små grovlimpa-partiklar som flyter runt där i min hink med antagligen vatten eller T-röd!

Jag själv kanske borde testa också. Jag kan ju inte veta om min mage skiljer sig så stort från en fågels. Men, det är ju bara på att hoppas att jag överlever, så att jag kan testa fåglarna också. Det kommer bli ett stort steg för vetenskapen!
Förresten, visste ni att fåglar härstammar från dinousaurier?
När man kommer att tänka på dinousaurier så tänker jag, vad sjutton alla dinousaurier kallas för dinousaurier för, när alla dinosaurier är så otroligt olika.
Det finns små med stora framtänder och helgröna, med snabba bakben och framben som egentligen bara är ivägen. Och så finns det gigantiska med huggtänder som dödar en älg lika fort som jag trycker på en knapp där det står "rör ej". Och denna gigantiska älgdödare kanske är orange. Är det då inte fel att kalla alla dessa saker för dinousarier?
Det är ju ungefär samma sak som att kalla känguru och vårtsvin samma sak.
Jag ska nog kalla allt för dinousarie.

Okej, allt detta pladder är egentligen bara skitsnack. Det är jag mycket medveten om. För dinousaurier har olika namn. Som Brontosaurus, Triceratops och sådant. Och dinousarier är bara dess gemensamma namn, ungefär som vad "djur" är för djur. Men borde man inte kalla dinousarier för djur då? För det är ju det dom var, den enda skillnaden var att dom såg mycket annorlunda ut och dom levde i en annan tidsålder. Och, så kallades ju dom dinousarier. Därför är det man kallar dom dinousarier. Helt enkelt!

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards