Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Månen - 13 januari 2008 00:32

Kamrater, jag missade visst att skriva inlägg igår. Jag missade med hela 32 minuter också. Sjutton gubbar.

Det hela berodde på att jag var i min grannes hus och körde krig med otroligt häftiga plastgevär, som sköt plastbollar som man ungefär skulle kunna jämföra med pingisbollar. Mjuk plast på utsidan, tomrum inuti.
Oj, så roligt jag hade.

Men, anledningen till att jag kom tillbaka, och att jag inte var kvar där hela mitt liv och roade mig vilt, så som jag pysslat med under kvällen, det var att Flippan egentligen skulle vara hemma klockan 00, och jag var lite sugen på mjölk. Så Flippan och jag bestämde oss ungefär 5 i halv ett att han skulle gå (nej, cykla) hem till sig, och jag skulle dricka mjölk. Så jag drog också hem.

Sedan har jag klurat lite på hur ormar egentligen parar sig. Jag har inte sett någon orm med.. snorre. Och ingen orm med hål heller. Så, den som kan det där med ormar får gärna få berätta det för mig. Jag är intresserad.
Likadant är det med maskar.

Visste ni, att restavfallet som blir över när man gör legeringar av metaller kan användas i att beblanda asfalt med! Det var nytt för mig med, ska ni veta. Jag hade ingen aning om att det var legerings-rest-avfall man traskar på. Alltid lika trevligt att lära sig saker. Man lär sig något nytt varje dag.

Nej, det stämmer verkligen inte! Jag har då inte lärt mig någonting varje dag, jag lär mig då inte ens något nytt varje dag i skolan! Så det så!
Exempel på dagar då man verkligen inte lär sig saker:
1. Sov-dagar. Då man sover hela dagarna
2. Dagar då man har en låg inlärningsförmåga, så som på röda dagar och speciellt nationaldagen.
3. Dagar då man kanske ligger i koma.
4. Dagar då kanske gruvarbetarna i Skellefteå strejkar, på grund av äckligt socker i kaffet.
5. Dagar då allt blir fel. Men, som sagt var. Man lär sig av sina misstag.

Man lär sig av sina misstag? Nej, det gör man heller verkligen inte!
Exempel på misstag man inte lär sig av:
1. Om man trampat på en sten där det var en inbyggd fälla med vassa spikar som gör jätteont att landa på.
2. Om man råkar skjuta en söt liten kanin istället för en hjort på älgjakten.
3. Om din faster dog på grund av att du råkade hälla röd rädisa i salladen, och just denna dag råkar det vara giftig röd rädisa.
4. Om fåglarna sjunger vackert i träden, och så överröstar du dom med din nya grammofon och så kommer en fågel-kvitter-älskare och säger till dig på skarpen att du inte får överrösta söta små fåglar med din nyinköpta grammofon.

Det var bara ett par exempel. Men, nu är jag trött på detta. Trött på mycket. Jättemycket. Till exempel är jag trött på retsamma taskmörtar, ekonomiproblem, talibaner, cowboy-hattar och smurfarna.

Fyfasen vad smurfar är fula! Jätteblåa och äckliga! Ändå, när jag var mindre, såg jag "Smurfarna - Smurfgröten" på video hur mycket som helst! Och, nu när nostalgin växer fram lite smått, så tänker jag lite på att smurfarnana inte är så fula. Dom är egentligen rätt söta, och hon den där smurf-flickan är ju råsnygg! Jäklaremig vilken tös! Vilka höfter, vilket hår! Vilken röst! Ja, en sån tös är något att skryta med framför pôjkvaskrarna!
Men nu är det ju så att man inte har flickor för att skryta med. Man har jänta för att vara lycklig/olycklig/uttråkad.

Om ni vill veta mer om hur min dag har varit, kan ni gå in på min blogg imorgon. Då kanske jag skriver någonting om hur den dagen varit.

/Månen.



Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards