Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Månen - 1 januari 2008 18:13

Fysjutton vilken kalasig nyår, kamrater!
Raketer fyrades iväg, gräsmattor eldhärjades, plåtburkslock flög iväg, småraketer fjuttades på i mitt rum!
Vilken nyår alltså!

Sedan har jag och den trevliga, charmiga, exemplariska lilla gossen Flippan (Tranan, Filip, Tranhufvud) upptäckt en superglasflaska! Vi klättrade upp i en kran på cirka tio meter och släppte ned denna glasflaska mot direkt asfalt. Och denna superflaska höll!
Vad är det för något misstänksamt som kan har gjort den så maffig? Vi var helt förbluffade, så vi klättrade ned för att se om det var sant. Och det var det! Kamrater, denna glasflaska är något utöver det vanliga.

Sedan har jag kommit på en sådan här sak som är svår att säga. Ungefär som "packa pappas kappsäck" eller "sex laxar i en laxask". Här kommer den då: Retade Rikard retades rikligt!
Sedan har jag en till som jag kommit på: Hej Xest, xylofonen! Oj, vad jag är duktig på att komma på svåra saker att säga.

Sedan har jag slagit mitt personliga rekord i att sova längst på en dag. Jag vaknade ungefär 18.00 idag. Detta kan ha berott på att jag gick och la mig vid elva. Inte elva på kvällen igår, utan elva på förmiddagen idag! Om jag hade gått och lagt mig elva igårkväll, då hade jag nog missat ganska så mycket. "nog"? Det är nog självklart att jag skulle missat en förjävla massa trevliga saker. Som till exempel raketavfyrningen vid tolvslaget.

Slutligen vill jag tipsa er om en finfin låt. Anders F. Rönnblom - Det är inte snön som faller.

/Månen.



Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards