Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Månen - 17 januari 2008 18:37

Jaaa! Gissa vilken dag det är idag? Det är torsdag! Och gissa vad som är bra med den dagen?
1. Den är snart slut!
2. Man får Kalle Anka-tidningen!

Jaa, jag har längtat ända sedan förra torsdagen på att få min kära Kalle Anka-tidning! Äntligen, äntligen! Ja, nu har jag äntligen någonting att fördriva min tid med i sisådär tjugo minuter! Men just nu, har jag faktist bara läst två serier. Jag ska spara resten till kvällen, då jag kan använda den till att förstöra min energi i ögonen, så att Kalle Anka-tidningen kan utnyttjas till att jag - om möjligen - skulle kunna få lite sömn denna natt. Många nätter är det sisådär med sömnen, det hoppar fram och tillbaka. Sömnen är inte längre ett faktum för mig på nätterna, däremot om dagarna efter skolan så kan jag sova en aning. Vilket förstör min dygnsrytm något helt otroligt.
Det hela beror på att jag är för full av energi på nätter, och dessutom tänker jag så in i böfvelen mycket just när jag ligger i sängen.
När jag ligger där och kanske läser någon bok, så börjar tankarna helt kopplas på någonting annat. Och, vips har man kopplat ihop sina egna tankar med boken och fattar längre inte ett jota av boken.

Ett exempel var när jag tänkte ut alla röda fåglar jag kan. Och så läste jag om en iller. Direkt kopplade jag illern till att vara en röd fågel. Jag fick liksom hjärnsläpp, och visste inte direkt vad en iller var. Men till slut uppfattade jag att en iller är en söt, avlång liten pälsig sak. Och för övrigt, den illern jag läste om var vit och heter Fru Luna. Boken jag läste om detta i heter Jan Ewo - Månen suger. Mindre smickrande titel, måste jag säga. Men det är som tur var inte mig det handlar om. Det är det där stora klotet som snurrar runt jorden och reflekterar tillbaka solljus på nätterna. Det klotet är det jag pratar om.

För övrigt, ni kanske trodde att det var måndag som var min bästa dag. Det är det inte, trots att det faktist är min egna dag! Helt döpt efter mig. Ändå uppskattar jag inte måndagar. Dom påminner mig om att jag har hela 5 dagar kvar av skolan, som jag, laglydig som jag är, tvingar mig själv att gå på. Måndagar är dock rätt slappa, och väldigt anpassade efter just mina slapphets-behov. Sovmorgon, plus att man slutar klockan 14.00

Sedan, så har jag efter hot av mina kusiner blivit ombedd att skriva någonting om dom. Så, jag kör väl i vind.
Mina kusiner är söta små saker på.. Öhhm.. Några år.. Typ 9-11 och 6-8. Är inte riktigt säker på deras ålder, men. Det kvittar i detta samanhang. Här ska jag bara berätta om.. Hmm, ja vad ska jag egentligen berätta om dom?
Dom är bra att ha, lagom små, lagom Göteborgiga.
Just det! Dom bor i städernas stad! Göteborg! Musikens stad, havets stad, fiskarnas stad, och framför allt: Claes Malmbergs stad!
Claes Malmberg är ju. Han den där personen. Aningen tjock, jag tror att han är komiker och så. I ärlighetens namn, jag har på ett ungefär bara en aning om vem han är. En skådespelare som bor i Göteborg.

Över till Kalle Anka. Kalle Anka har jobbig röst på TV, därför föredrar jag serier. Där kan man själv fantisera ihop en vettig röst till honom. Den rösten jag föreställer mig på Kalle är extrem bas, som i vissa fall kan gå upp i falsett. Målbrott skulle man väl kunna besrkiva det som. Nej, det blir alldeles för jobbigt att fantisera ihop den rösten på Kalle. Låt oss behålla Kalle, utan rösten. Med bara pratbubblorna.

Andra dagar Månen uppskattar:
Tisdag - Nej, inte så värst.
Onsdag - Det närmar sig lite helg, så. Visst!
Fredag - HELG!
Lördag - HELG! Kalas hela dagen!
Söndag - Skola imorgon, men ändå! HELG!

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards