Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Månen - 8 januari 2008 18:02

Hur sjutton kan en grötförpackning påverka samhället så mycket? Dock en fyra veckor gammal, väl expanderad och exploderad med tydliga spår av mögel, men ändå. Bara en grötförpackning.

Så är det kamrater! Alla ungefär som läser detta vet vad jag talar om. Denna grötiga, festliga lilla tragedi, som jag skrattade mig förlamad av.

Ni vet ju alla att jag hade det fint och julpyntat i mitt skåp. Det hade jag fram till idag. Då allt mitt vackra julpynt luktade dagisspya och städtant.

Nu ska jag förklara för dom av er kamrater som inte vet vad jag pratar om:
För fyra veckor sedan ungefär, köper en hungrig, julfirande Måne med julstämning på 3 av 10 fyra paket gröt. Dessa fyra paket gröt visste jag skulle bli min föda några dagar framåt. Däremot hade jag ingen aning om att ett av mina grötförpackningar skulle bli en orsak till att utrymma skolan. På ett ungefär. Åtminstonde orsak till att med egna näsborrar stänga av just den korridoren för en obestämd tid. Och orsak till ett litet straffarbete för mig på en hel lunchrast.

Visste ni att dom där "korvarna" med risgrynsgröt expanderade tills den grad att dom faktist på något klurigt vänster exploderar och luktar väldigt illa? Nej, det visste inte jag heller förens till idag. Något annat jag heller inte visste var att jag faktist haft den där grötförpackningen där hela jullovet.

Nu är ni såklart nyfikna på vad mitt straffarbete var. Jo, Månen fick stå ut med skam. Månen fick städa sitt skåp med skurhandskar, diskborste och disktrasa. Och det mystiska var att doften inte gick bort av det.

Nu har jag i alla fall lärt mig en sak för dagen:
Gröt+några veckor i rumstemperatur i skåp=väldigt vidrig stank+möglig gröt överallt i skåpet.

Men det finns ju en positiv sak med att ha gröt i skåpet. Om jag en gång faktist missat lunchen, så kanske jag hittar en pöl gröt längst in i hörnet på skåpet. Då är det bara att sörpla i sig! Tack, gröten!

För övrigt, morgonen spenderade jag genom att sjunga: Skola idag, lalalala, skola idag, lalalalala, skola idag, lalalala och så vidare. Jag tycker inte om skolan, nej om ni tror det har ni fått något rejält om bakfoten. Jag diggar inte skolan över huvud taget. Orsaken till att jag sjöng: Skola idag, lalalala klockan halv åtta imorse, var endast av orsak till att retas med min bror. Sedan så berättade han att han inte hade skola idag, utan praktik. Oj, vad ledsen jag blev. Då hade jag ju retats i onödan. 

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards