Alla inlägg den 9 januari 2008

Av Månen - 9 januari 2008 18:29

Först och främst vill jag påpeka att jag är så förbankat avundsjuk så det går inte att vara mer avundsjuk. Tror ni nu att det handlar om flickor? Nej, det kallas att vara svartsjuk. Avundsjukan är något helt annat.
Min avundsjuka ligger på en nivå ni inte kan tänka er. Det handlar om en tröja, som jag inte fick i julklapp. Jag önskade mig den mest av allt annat.
Däremot fick min kamrat Joakim den i julklapp.
Tröjan jag pratar om är Pizzasalladland-t-shirten.

Något av det snitsigaste som går att tänka sig, designad av Anders och Måns. Jag vet inte om det är deras klädmärke Greed, men snygg som attan, det är den.

Pizzasalladland höjer ens karisma med 1590+ om man nu skulle se det från ett MMORPG-perspektiv, där man har karisman i sina "stats", och hög karisma påverkar hur billiga saker blir i affärer. Det är alltså den utstrålning man får av Pizzasalladland-t-shirten. Den ger en respekt. Den ger en statuspoäng. Det är märkeströjan alla är på jakt efter.
Alla i mina umgängeskretsat i alla fall.

Däremot, en annan kamrat som har Pizzasalladland-t-shirt blev mindre nöjd. Av vad jag har hört verkar den inte bra. Vit är den. Det som gör Pizzasalladland-t-shirten så vacker är dess gröna stickiga färg, med det gula trycket och bilden på Pizzasalladland.

Däremot, ett annat snitsigt plagg jag har som inga av mina kamrater har är en kinesisk armémössa med fint uthängande öronlappar som man kan fästa ovanpå mössan också om man vill. Den är snitsig, dock bara  1/679-del av Pizzasalladland-t-shirten. Med Pizzasalladland-t-shirten så är man kung över gatorna, där traskar man med cool uppsyn och ser ned på alla utan Pizzasalladland-t-shirt.

När jag har råd och blivit äldre ska jag skaffa mig den coola stilen.
Som tröja - Pizzasalladland-t-shirt.
Som byxor - Tyska joddlings-läderhausen
Som mössa - Kinesiska armémössan
Och som skäggväxt - Skepparkrans.

Den beskrivelse jag gör, det är en stilig Måne. Den stiligaste Måne på denna jord. Sedan ska jag som sagt var bo på lekplats och leka med alla små glada barn hela dagarna. Jag ska inte ha vuxenbekymmer, utan jag ska sitta där som herre på teppan över lekparken. I ett sådant hus, som man kan sälja sandkakor i. Högst upp på taket ska jag sitta och joddla mot månskenet i mina läderhausen.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards