Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Månen - 15 januari 2008 15:13

Vilken toppendag, alltså! Jag har hittat två pennstumpar i korridoren, och jag har sett en cool 70+-snubbe med skepparkrans. Underbarare kan väl dagar inte bli? Nu ska jag börja förbereda en liten lunch till mig själv, så snart detta inlägg blivit färdigt. Lunch! Ytterligare ett tecken på toppendag!

En annan sak som är toppen med denna dag är att jag inte fått höra orden "ditt fule fanskap, gå och dränk dig" en enda gång! Vilken underbar dag! Däremot har jag blivit kallad Grötbombarn, men jag ser även det som ett tecken på en toppendag!

Grötbombarn har en positiv klang, det visar att det är jag som styr gröthandeln, alternativt även grötbombningen. Jag, jag är grötkungen! Det är jag som regerar era näsborrar, när ni förslavade (under min uppsyn) arbetar hårt under stor press med att tillverka nyckelringar med söta hundar på, detta gör ni endast för att slippa den vidriga stanken av möglig gröt. Sedan säljer jag dessa nyckelringar för en billigare penning än hos konkurrenterna. Konkurrenterna måste nämligen betala sina arbetare som tillverkar hund-nyckelringar, medan jag bara behöver köpa ett nytt grötpaket sisådär en gång var femte månad för att få mina arbetare att arbeta. Efter fem månader antar jag att gröten torkat i så stor mån att den faktist tappat lukten. Det är därför jag anser mig själv behöva köpa ny gröt ungefär då.

Men tillberedningen måste ju göras i förväg! Inte kan jag köpa ett alldeles färskt grötpaket den femte månaden! Därför köper jag det ungefär 2 veckor innan den femte månaden, låter det stå i några grader över normal rumstemperatur och bara invänta det vita guldet, som manipulerar mina stackars slavar att arbeta. Det är det vita möglet jag pratar om! Nej, kamrater, jag hade heller ingen aning om att mögel kunde vara vitt, förens jag förstod att den grötförpackning jag hittat i mitt skåp faktist möglat utan att vara grönt!

Nu kom jag att tänka på en sak. Grönt och gröt låter ungefär likadant i orden, borde då inte möglet som bildas på för gammal gröt vara grönt, endast av den orsaken att matcha? Så tycker jag att det borde vara!
Mer grönt mögel åt gröt!

Jaja, jag kan endast sammanfatta denna dag med ett enda ord!
Toppendag!

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards