Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Månen - 18 januari 2008 18:06

Vi har en KIS på skolan. (Kamrat i skolan, för dom som inte vet). Eller, rättare sagt två KIS:ar. Men nu är det bara en jag ska prata om.
Denna Kamrat I Skolan utförde jag samt mina kamrater ett test på. Jag var självklart den som skulle bli strypt.
Vi gick fram till våran käre KIS och jag lät mig bli strypt, samtidigt som jag utan syre och med aningen nedplattat stämband, med allt för trånga luftrör från hals till lunga försökte säga: "HJÄÄÄLP, killarna stryper mig, KIS, KOOOM, KIS, hjäääälp, jag döör!"

Våran KIS reagerade inte så mycket, utan skrattade mest. Den annars så blyge saten skrattade bara! Förbankat dålig stil av henne, där försigår väl skådespelad mobbing för fulla muggar och hennes jobb är att döda mobbarnas instinkter! KIS:aren är en konstig sak som bara får dåliga, onödiga, underbetalda arbeten som ingen egentligen behövs som. Nu ska jag berätta för er, vilka arbeten denna nuvarande KIS har haft på våran skola:
Skolbibliotikariens assistent.
Diskare i matsalen.
KIS.

Denna KIS:aren kan jag , utan varken underdrifter eller överdrifter faktist säga är socialt efterbliven!
Och, för övrigt! Vem sjutton behöver en assistent till en bibliotikare på ett skolbibliotek, på högst tre kvadrat?

Det testet vi utförde på henne var faktist endast till för att se hennes reaktion, när hon såg pågående mobbning precis framför sig. Ja, vi visste att hon inte skulle ingripa, för hon är för socialt efterbliven och blyg, för den uppgiften. Hela testet borde filmats, för att sedan lämnas in som bevismaterial inför rektorn! Hon borde ingript, den där blyge, socialt efterblivna stackars människan. Men, hon stod ju och kollade på, det är ju det som räknas!

För övrigt, våran andre KIS:are ser ut som en alien. Han har en stor hjärna ser det ut som. Och röker diskret på skolgården, det gör han också!

Idag har jag dessutom förberätt en överraskning och gjort ett bus. Jag avslöjar inget av ingetdera.
Jag åkte för övrigt bara in till staden för att göra denna lilla överraskning och köpa glass. Kulglass i strut!

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards