Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Månen - 5 januari 2008 14:18

Jag ändrade bloggdesignen igen, och gjorde en lite framtidsbild på mig själv. Jag är nog inte fortfarande nöjd med min bloggdesign, så det blir nog byte fort. Vilka av er tycker att jag ska byta tillbaka till det gamla vanliga, innan det att julnojjan drabbade mig? Den känns så gammal nu, men om det är eran viljan så (kanske) jag lyssnar på er. Allt för era ögons välmåenden.

Framtidsbilden är på mig när jag är sisådär kanske 17 år. Oj, så stilig jag blir då! Skepparkransen är ju det som lockar jäntor lika bra som sköldpaddor dras till smör. Det vet ju alla. Har man skepparkrans är man "smooth" och cool!

Förlåt för att jag skriver två inlägg denna dag, men det var som så att min snödesign var förbankat ful. Jag klarade inte ens av den själv. Och då är den verkligen ful!

/Bloggdesignern Månen.

Av Månen - 5 januari 2008 12:38

Ja, julefriden som varit lever inte längre. Julen är död, nu ska vartenda spår rensas ut från denna tradition. Julgran (om man har någon, vilket inte jag har, så jag behöver heller inte oroa mig) ska kastas ut, glödlampor ska bytas, julpynt brännas, den sista julmusten ska drickas och att ha en tomte i fönstret anses som en skam. Det blir ungefär lika uppmärksammat som att sälja surströmming när det inte är surströmmingsperiod.

Som ni kanske märkt kamrater, har jag ytterligare en gång bytt design på bloggen. Denna gången kretsade tankarna kring snö. Vi har ju trots allt snö nu. Så jag använde "hinken" på paint, och hällde över lite vitt. Resultatet blev en otroligt fin snövidd, sedd från en månes vinkel. Sedan allt det andra krimskramset som existerat på min bloggs design sedan urminnes tider. Hello Kitty, en glad gubbe, en nallebjörn som sover på en måne, den ljusgröna texten "Månen" och en en fräsig invalid. Samt sakerna som inte syns, månen och gubben i skepparkrans. Allt detta täckt av snö blev som man säger på skånska "najs".

Idag ska jag kanske åka till IKEA och köpa en Ivar. Jag har redan kollat ut en Ivar där, så den ska jag förhoppningsvis köpa.
Ivar är en vägghylla, där jag ska ställa en av mina högtalare. 4.1-högtalare, så det är bara en av fyra som ska stå i Ivar.
Och så ska jag pumpa cykeldäck, jag skiter i att bygga om min cykelpunktering till tidsmaskin. Jag lånar mor mins cykel istället.

Och så är det snart skola, och jag driver inte med er! Skolan börjar verkligen snart, och jag vrider mig i pinor för att jag inte spenderat mitt älskade jullov på ett bättre sätt än jag gjort. Jag hade gärna velat fånga en liten söt känguru-unge på mitt jullov nämligen. Oj, vad mysigt att ha den att gosa med. Men, ack och ve. Jullovet är ju som redan nämnt slut. Så känguru-ungen  får vänta tills kanske nästa jullov.

Adjöken!

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards