Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Det blev visst seriösare än vad det skulle bli.

Av Månen - 24 januari 2008 21:34

Månen har empati för alla människor. Och då menar jag främst miljöfrågor. Jag tycker synd om människor, det ska ni veta! Och framförallt tycker jag synd om våran vackra lilla värld som håller på att gå under.
För går under, det håller den verkligen på att göra. Så därför kan man lika gärna vara sarkastisk mot allt man möter. Sådan är jag.
Som man säger liksom, kasta inte sten i glashus, så att säga.

Det är inte ens en spännande världens undergång vi beger oss mot, utan en jättetråkig värld som förstörs av allt för varma klimat och ett stort avgasmoln som ligger som en tät dimma över hela världen. Folk kan inte andas, och vips. Så är inte en enda människa kvar. Alla fiskar har också dött, även om dom inte påverkats av luften. Dom har påverkats av undervattniska gasbubblor. Som har uppstått från gas under vattnet. Giftig avgas-gas.

Därför ska eran käre Måne ge er ett par tips, så att vi slipper den värld som jag ändå vet kommer att förstöras inom en snar framtid:

1. Åk inte flygplan, ta cykeln istället.
2. Slakta varenda jävla ko, dom bara släpper ut metangas.
3. Åk skidor till jobbet (längd).
4. Istället för att ta bilen - Placera bilen i ett buss-bagageutrymme, åk sedan glatt i en buss. På bussen kan du träffa massvis av människor som du inte skulle träffat i din bil. Man får vänner av att åka buss.
5. Måla inte tavlor med bensin, endast för att bränna upp bensinen sedan. Måla tavlan med röd färg, och bränn inte upp den. Då blir det minsann inga koldioxidutsläpp.
6. Om du ska till sjukhuset - Ta bussen, ambulanser måste åka både hem till dig och till sjukhuset plus att dom ofta står på tomgång när dom hämtar dig.
7. Pumpa ut alla olja du har i huset, placera i ett kuvert och skicka till ditt oljeföretag. Skriv ett litet kuvert med: Jag vill inte ha din smutsiga olja som bara förstör min vackra värld!
8. Att ta självmord genom att dränka sig i bensin och sedan tända på är inte ett miljövänligt självmordsalternativ. Välj snara istället, det är nog både bekvämare och mindre kostsamt, plus att koldioxidhalten i luften inte ökar så jättemycket.
9. Om du har en kamrat - Ge den en fin present på julafton.

Det var mina små tips till er, kamrater! Nu ska ni följa dessa till punkt och pricka, för jag vill verkligen inte bo i ett nedrans gasmoln. Men det kommer jag få göra ändå, tack vare varenda koldioxidutsläppande människa. Satans värld som håller på att gå under, varför ska den gå under just när jag växer upp? Jag känner det på mig. Världen håller på att gå under, jorden har inte råd att föda varenda individ, kärlek har slutat existera över huvud taget, utomjordingar kontrollerar våra hjärnor, sophämtare tolererar inte små skämt, riddare har ingen riddarära längre, för att riddare inte längre existerar. Katten också, världen är på väg mot sitt slut.

Jag har förlorat drömmar, jag anser alla mina drömmar vara för svåra att utföra. Jag drömmer inte längre om det yrket jag alltid drömt om, för jag vet att jag inte har kapaciteten till det. Kärlek tror jag nog inte på längre. Den finns inte. Det är bara fake, för att folk ska känna sig vuxna. Jag har absolut inga ambitioner, jag presterar ingenting för att få någonting. Jag ser mig själv vara helt inkompetent till allting, då jag inte längre kan ha höga krav på mig själv. Jag ska skaffa mig seriösa självmordstankar, endast för att min framtid kommer att bli i ett gasmoln som städare på en fiskrensarfabrik. Kort sagt - Jag har ingen framtid att hoppas på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards