Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Månen - 4 februari 2008 18:59

Dunk dunk dunk dunk dunk dunk, och så vidare. Så trevligt låter basen i introt till 12:51 i mina fina högtalare. Självklart är det bandet The Strokes som gjort denna magnifika låt. Och eftersom jag säger "dunk dunk dunk", så tror ni nu självklart att det är dunkadunka-electronica-hip hop/Basshunter-musik. Nej, där tog ni fel. The Strokes spelar den härligaste form av musik som går att hitta. Garagerock.

The Strokes är ett härligt gäng på fem personer, det är Julian, Albert, Fab, Nick och Nikolaj. New Yorkare, det är dom. Och dom absolut bästa New Yorkare jag hört talas om. Bandet The Strokes regerar alla andra band, det finns nämligen inget band jag anser vara ens hälften så bra.
Albert's soloplatta är också grym. In Transit, 101 och Bright Young Thing, dom låtarna fullständigt älskar jag att få deras ljudvågar inpenetrerade i öronen. För övrigt resten av låtarna på den plattan med. Och allt som någonsin producerats av bandmedlemmarna. Julians röst är den coolaste och mest acceptabla röst. En manlig röst, med en förmåga att hypnotisera en hel värld.
Den som inte diggar The Strokes ljuva sounds i någon form, den borde då bankemig införskaffa ett par nya öron. Eller en ny del av hjärna. Den del av hjärnan som bestämmer vad som är bra i musikväg.

Eftersom The Strokes är ungefär det enda jag lyssnat på idag, förutom lite The Beatles, lite Oasis och lite Dreamboy, så berättade jag denna lilla musikrecension för er. Den absoluta, enda rätta musikkultur som över huvud taget kan existera. The Strokes är nämligen en kultur. Deras musik också. Men The Strokes hoppas jag blir kulturmärkt när deras medlemmar råkar dra dit pepparn växer. Om det inte blir kulturmärkt så är den här världen mer absurd än vad jag är.

Nu till något helt annat:
Jag har varit sjuk idag, och imorgon är det nationella prov. Läskigt.
Men vad saker jag gjort här hemma alltså! Jag har sovt, kollat på TV och suttit vid datorn.
Jag spelade Gun, men till slut ville inte datorn spela Gun längre så den stängde av spelet. "Ett oväntat fel har uppstått", och så var det enda som kvarstod min The Strokes-bakgrund och alla ikoner som lustigt nog placerat sig på The Strokes-bakgrunden. Så då slutade jag spela och var bitter i några timmar.
I protest skulle jag gå ned och se Jimmy Newtron på TV, då det visade sig att vi inte har Nickelodeon längre. Jag vet inte när den kanalen slutade upphöra i vårat hem, men just idag märkte jag det i alla fall. Jag har nämligen inte velat kolla på Nickelodeon förens idag. På evigheter har jag inte velat se på Nickelodeon. Satans Nickelodeon!

Nu ska jag säga något poetiskt:
Likt en lilja seglandes i en vik, så traskade fisken i vattnets vågor.

Jag kom på den där poetiska frasen helt själv! Vad jag är duktig.
/Månen.



Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards