Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Månen - 13 februari 2008 21:59

Gå hem! Ät inte! Sov! Fika! Lägg parkettgolv till terassen!
Detta är ett test. Ett test för att se om jag kan kommendera någon av er läsare till att göra något av det jag sagt. Om ni lyder mig är jag eran härskare. Det var i princip det jag skulle testa med er. Om jag har någon som anser mig vara allsmäktig och följer mina order till punkt och pricka.

Så, ni får säga till om ni har förslavats under min förrädiska blick (som ni för övrigt inte kan se när ni bara läser detta, men ändå). Jag vill ha en slav.
Och jag tror att om Obama väljs som president i USA kommer det första han gör, vara att avskaffa negerslavar. Allt slaveri kommer förbjudas. Det är vad jag tror. Det är ganska så bra också.
Jag vill nog inte ha en slav. Jag vill nog egentligen bara ha en välbetald betjänt. Det är vad jag vill ha. En betjänt som putsar mina skor innan jag går till skolan, skjuter abborrar med harpun, så att jag får något att ha på frukostmackan, kastar klackskor på zombies som attackerar mig och som slår sönder alla jobbiga fiskmåsar som låter. Det är vad jag vill ha.

Sedan vill jag även ha en ny stereo. Min stereo har blivit mono. Det är bara en av högtalarna som funkar i den. Så The Strokes - Heart In A Cage har fått ett alldeles nytt intro, för att den egentliga huvudgittaren egentligen ska spelas i den högra högtalaren. Men den är trasig. Så tråkigt för mig, Månen.

Nej, vad jag begär mycket av den här världen. Men inte begär jag vettiga saker. Eller jo det gör jag. För det finns en del människor som begär större och onödigare saker.
 Låt mig ta ett exempel: det finns feminister som vill avskaffa män.
Dom begär då allt för mycket! (Hoppas min uppfattning om hur en feminist ser ut stämmer, annars håller jag på och uttalar mig felaktigt).

Feminister, feminister, feminister. Nu ska jag säga en vettig sak till er: Män behövs för människans existens. Att förklara varför dom behövs är alldeles för snuskigt och kladdigt. Det vägrar jag berätta, så ni elakartade feminister som vill avskaffa män får allt tänka efter lite själva.

Nej, nu börjar klockan bli mycket och eran käre Måne måste sova (snart). Därför beger jag mig mot msn, för att låta mig slappna av sådär inpå kvällningen. Msn är en cool grej som det krävs internet för, för dom som inte vet. På msn kan man prata hejvilt med vänner. Och för er som inte förstår (Gamlingar, senila, otekniska och ni andra som inte förstår), det är innuti en maskin som man kan prata med människor över hela världen. Datormaskin kallas denna magnifika maskin. Msn är faktist ett coolt socialt nätverk, där man till och med kan vara socialare än i det verkliga livet.

Om du har internet, du  din totalhäftiga senila, otekniska gamling så råder jag dig till att skaffa en sådan här så kallad "datormaskin", införskaffa internet, ladda ned msn och så är det bara att köra igång!
Prata på du bara, med dina coola kompisar som också har msn! Nu är det nämligen bara att köra i gång och börja konversera!
Med tangenter är det du "pratar", så försök nu inga lustigheter med att börja öppna munnen och verbalt påpeka att det är olämpligt att klappa på igelkottar, eller nu vad sjutton det är du vill diskutera med dina kompisar. Om du inte har mic förstås, då kan du testa det verbala. Men för er nybörjare kan jag rekomendera att skriva på tangenterna på tangentbordet istället. Att prata i mic är då alldeles för teknologiskt för er som precis börjat fatta vad detta med msn innebär.







Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards