Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Månen - 24 februari 2008 16:14

Nu har jag blivit diciplinerad till max. Jag har varit en unge bland 40 andra, som lärt sig vara tyst och endast utföra uppgift efter order.
Jag har lärt mig militära grader, vad militärer får göra i olika situationer, inte sett någon och ätit mycket mat.
Det är vad man får göra inom flygvapnets frivilliga, så nu kan jag en jävla massa kommandon. Allt ska göras i takt, i ett svep. Det ska alltid låta som om det är en person som utför ordern.

Under givakt får man inte prata, vilket var aningen svårt. Men jag lärde mig till slut, med blicken riktad rakt ut i tomma intet. Rakt framåt, annars gjorde man fel, och man vill då rakt inte bråka med fänrik Markusson.
Så då gjorde man rätt, endast för den sakens skull.

Och maten man fick var gudomlig, så den som slår dessa mattanter inom matlagning ska då bankemig ha en medalj! För godare mat är då minst sagt svårt att hitta!

Mer saker jag gjort är lärt mig lystringsskommandon, lärt mig skilja på militära grader och bäddat sängen. Stenhårt, en miljard gånger. Jag började med att bädda sängen dåligt, sedan fick jag riva upp, göra om och då blev det "dåligt" enligt ledarna, sedan blev det "dåligt" enligt ledarna ungefär 6 gånger till. Sedan blev den helt perfekt, spänd och bra. Då skulle alla samlas hos fänrik Markusson för att han skulle visa hur man bäddade sängen, och för att alla skulle göra på just hans sätt fick alla riva upp sina bäddningar och göra om. Så vi spenderade en hel förmiddag med att bädda sängen.

Saker jag inte lärt mig, är att springa. Det kunde jag redan, men det skadar inte att göra det lite ofta. Och  ca 60 armhävningar klarade jag inte, så jag låg på backen och andades och kippade efter andan, samt småsvimmade dom sista tjugo.

Men, ja, även om jag fått detta läger som att låta som om det vore ett koncentrationsläger för handikappade, judiska, efterblivna motståndsmän under Hitlers tid i den tyska regeringen, så var det faktist något som var kul! Jag ser faktist fram emot nästa gång jag ska dit, vilket blir om ungefär 4 veckor. Heja militärläger!

/Månen. 


Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards