Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Månen - 2 februari 2008 13:07

Två inköp, sedan är mitt liv komplett. Då har jag en säng, mat, grön marmorgris från Kina och - nu kommer dom två slutliga inköpen - The Strokes - Is This It? Och en Pizzasalladland-T-shirt.
Detta är saker som jag ska akutinköpa, så fort jag får en köp-impuls.
Tyvärr har jag ingen direkt köp-impuls än. Så det kan få vänta ett litet, litet tag. Tills mitt köp-sinne väckts en aning.

Inatt har jag sovt, för att det har varit helg. En mysig liten helg har påbörjats. Denna helg ska jag kanske göra tre saker samtidigt. Men det vet jag inte än, jag har inte bestämt mig riktigt.

Oj, vad det snöar! Och nu måste det vara kallt och snö fram tills den sjunde februari, åtminstonde! För då är det Swedish Rally, fysatan i gatan så småtrevligt! Jag ska jobba där, nämligen! Oj, så underbart!

Nu kommer jag inte på saker att skriva mer, så jag kan fylla i det här blogginlägget med ett julkort jag aldrig skickade till en gammal tant nere i Mölndal (läs blogg: Favorittant nummer 2, det finns en sökfunktion i bloggen där du kan söka på det, eller så beger du dig mot den 11:e november och kollar där istället). Jaja, här kommer då det julkortet jag aldrig skickade:


Tjenare moss, Essy (Eller om det är Margareta du heter).
Kommer du ihåg oss? Två pojkar och en flicka. Vi gav dig en TIA-lott, på grund av din snällhet. Dina vägbeskrivningar, ditt utlånande av kappa samt ditt allmänna pratande.
Du ska veta att det värmde i hjärtat, när man insåg hur snälla människor det kan finnas på denna jord.
Filip värmdes säkert också av din kappa, som du lånade ut till honom.

Om inte du funnits så vete fåglarna om vi hade hittat till varken busshållsplatsen eller livsmedelsaffären. Utan dina vägbeskrivningar hade vi varit hopplöst vilsna, i detta stora Mölnlycke.
Du bettyde mycket för oss där, och betyder fortfarande väldigt mycket för oss.

Du har ett sådant tillit till ungdomar, även fast det går så mycket fördomar om ungdomar nu för tiden.

Jaja, vi tog din adress innan vi åkte, och sökte på den på www.eniro.se. Vi bestämde att vi skulle skicka julkort till dig, redan innan vi kommit hem till vårat kära Karlstad.

Du är en helt underbar människa, du är som en extra farmor / mormor.

Ha en god jul!

Med vänliga hälsningar

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards