Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Jag låter en festlig bild på mig publiceras.

Av Månen - 29 april 2008 21:02

För alla er läsare som kräver bilder för att intressera er av en blogg, ska jag nu lägga upp den fräsigaste bilden som någonsin tagits på mig.

Synd bara att det ser ut som om jag är en dyngpackad mongolid.

Håll till godo, kamrater. Bilden hamnar längst ned, så först skriver jag ett litet inlägg om nyhetstorka i Värmland.
För det är just vad som hänt. På förstasidan i VF (Värmlands folkblad), handlade det om en liten femåriring som skurit sig på en glasbit när hon åkt rutschkana.
Det konstigaste är att jag varken skojar, är ironisk eller hatar Coca Cola Company.
Det är på förstasidan i VF. Vem katten bryr sig om en unge som fått skärsår?
Det borde som högst få en liten notis i Karlstadtidningen, eller någon skämttidning.
Inte borde väl det uppta en förstasida på VF, när det finns åldringar som dör varje dag av hjärtattack.

Att dö är värre än att få plåster.

Här har ni beviset, kamrater:

http://www.vf.se/Nyheter/Karlstad/2008/Maj/Vecka-18/Femariga-Linda-skar-pa-glaskross-i-sandladan.aspx


Nu har jag hittat ytterligare en festlig sak med denna dag. Namnsdagsbarnet idag är Tyko. Vad är Tyko?
Jag har inte hört det namnet, men det låter som en viking från rymden.
Eller så låter det som Island i parabol-TV med jättedåligt ljud.

Nej, nu ska jag gå och elda upp valborgsbrasan vid Ilandasjön imorgon. Ledsen, kamrater.

Nu kommer den där festliga bilden jag pratade om. Den som jag tycker förtydligar min personlighet.
Det ser ungefär ut som jag är ett Downs syndrom-Aspergers-ADHD-cancer-ledproblem-barn. Samt blek kines med kommunistmössa.
Det är den kombinationen jag ser ut att ha.

Den bilden hör för övrigt ihop med "En helg i Hovfjället.", så det var ungefär månadsbytet december-mars som den bilden togs.
Och egentligen skulle jag bara gå och borsta tänderna, så blev jag fotograferad.
Då blev det av en ren reflex att jag gjorde mig lite sexigare. Mössan var min nattmössa, för dom som vill veta. Den är bäst.

 
 
Karin

Karin

29 april 2008 21:48

Jag har hört att i Sverige så har man namnsdagar på dom vanligaste namnen. Men jag funderar på varför namn som Styrbjörn och Tyko är med då? Jag har då aldrig träffat någon sån!

Först bilderna med UNF och sedan det här? Du tar verkligen massa snuskbilder du!
Men som alla vet är snusk uppskattat i den här världen.

/Karin

Ps. BRÄNN BRASAN!

http://karinekman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Månen

29 april 2008 21:53

Ali borde finnas som namsdag.
Ali heter typ femtio procent av Sverige nu, tack vare våran enorma invandring. Grattis, Sverige.

Sedan tycker jag även det borde finnas namnsdagar med namn som Viktor, Magdalena och Lukas.

Jag vet. Jag har börjat stötta porrindustrin något så enormt.
Jag är för äcklig. Jag borde brännas.

Vilket underbart självmord jag kom på. Och vad uppmärksammat det borde bli i media!
Springa in i valborgsbrasan fullt indränkt i bensin.
Då blir jag en brinnande och senare även död Måne.
Kul kul!

Tyko är kul.

/Månen.

 
Karin

Karin

29 april 2008 21:59

Nej, inte Ali. Mohammed!!
Finns inte Viktor, Magdalena och Lukas redan?

Jag självmordet låter som en bra plan. Men du är kanske lite för ung för att dö.
Tänk om du kommer bli en känd rockstjärna om du fortsätter leva?

/Karin

http://karinekman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Månen

29 april 2008 22:03

Kära Karin.
Ali heter alla, om så i förnamn, efternamn och mellannamn.
Jag hade nog hetat Ali om min pappa hetat Tachmalabam.
Och kommit från Irak.

Jo. Jag skojjade till det lite med dig, Karin lilla.
Dom namnen finns.

Självmord är aldrig för tidigt, och framförallt är det aldrig negativt. I alla fall inte om man tänker individuellt och egoistiskt. Då vimlar det av positiva saker med självmord.

Jag blir inte rockstjärna, för jag har inga talanger inom någonting.
Inte ens dolda.

Du är snäll.

/Månen.

 
Karin

Karin

29 april 2008 22:10

Jag har aldrig träffat en Ali! Bara Alina, som min granne heter. (Fast vi är inte grannar längre)

Nej, självmord är endast positivt. Men jag skulle aldrig ta sjävmord en dag när det snart är sommar! Det är osmart, för på sommaren är det värt att leva.

Du kan bli komiker, för du är rolig.

Du är också snäll!

/Karin

http://karinekman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Randy

3 juni 2008 17:49

Det är obehört taskigt och kränkade att skriva att man ser ut som Downs syndrom-Aspergers-ADHD-cancer-ledproblem-barn. När man själv inte har det. Det är obehört taskigt och kränkade att skriva så mot dom som verkligen har dom diagnoserna. För det är väldigt kränkade att skämta om funktioshinder och sjukdomar.

Och om den bilden på flickan i rullstol på din blogg, inte är på dig. SÅ TYCKER JAG ATT DU SKA TA BORT BILDEN DIREKT! FÖR DET ÄR OBEHÖRT KRÄNKADE ATT HA EN SÅN BILD MOT DOM SOM SITTER I RULLSTOL, OM MAN INTE GÖR DET SJÄLV.

 
Ingen bild

Månen

3 juni 2008 18:48

Jag sa inte direkt att det var negativt att se ut så. Det kanske är jättepositivt menat?

Rullstolar är det som förgyller liv, jag älskar rullstolar över allt annat på jorden. Det bara är så.
Jag önskar jag bröt benet på livstid, faktist. Så jag kan inte ta bort bilden, tyvärr. Bilderna beskriver liksom min personlighet på bästa vis.

/Månen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards