Alla inlägg den 6 april 2008

Av Månen - 6 april 2008 21:56

Diciplin.
Det har jag fått stå ut med. Klockan 6 i morse väcktes jag, satte på mig uniformen fort som satan, uppställning utanför kasern 24, 20 minuter senare åt jag frukost på 10 minuter, sedan skurade jag duschutrymme och städade kasern 24 så grundligt det bara går.
Så grundligt tyckte inte Fänrik Markusson det var, så det blev till att göra om.

Men, det underbara med dagen och gårdagen, det är att jag fått uniform. Alltså, militäruniform. Gissa vem som var i paradiset?
Jag ger er tre alternativ:
Györgi (Han som kallas George), våran mattant.
Jag.
Robert Roberts (skaparen av drycken Champis).

Det rätta svaret är alltså: Jag.

Jag var inte skuttig och så. Jag var bara glad. Jag hade nog behövt kräva tillstånd för att skutta runt och vissla på Idas sommarvisa, som man då gör när man är glad.
Och att be självaste Furir Markusson om tillstånd är lite komplicerat, för först måste man fråga dagseleven om han kan framföra frågan vidare till Markusson.
Så det orkade jag inte, utan istället hade jag neutral min, kollade rakt framåt och stod för det mesta i manöver.
Även givakt, men endast på order.

För övrigt, för dom som undrar har jag varit på Sveriges största flygflottilj, F7, och diciplinerats under häftiga omständigheter tillsammans med sälllskapet inom Flygvapnets frivilliga.
Där jag då även jag är medlem. Vilket är någonting jag verkligen rekomenderar, även om det krävs mycket av en. Du måste ha ett sinne för att kunna städa ett rum kliniskt korrekt, vilket jag inte har.
Så jag får göra om ett visst antal gånger varje gång, blir därmed sen och får en utskällning.
Men utskällningen kan man skita i om man står i givakt. Då krävs ingen ögonkontakt, då kan man kolla rakt ut i luften precis framåt.
Det är bra.

Men, som jag redan nämnt är militärmat något av det godaste som jag smakat.
Jag tror jag svävade lite grann, fast det kan ha berott på att jag stod på tå för att se vad det blev för mat.
Då kändes det liksom lite som att sväva.

Jaja. Gå med i FVRF. Det är liksom något av det bästa i mitt liv, förutom farmor.

Dagens visdomsord:
Bränn hela staden, vad är städer till för? Överkastet är ändå smutsigt!

/Månen.







Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards