Alla inlägg den 22 april 2008

Av Månen - 22 april 2008 21:28

Är det inte meningslöst att gå i en sport man inte fattar ett dugg av?
Jo, det tänker jag minsann att det är. Och det är det. Alla fattar, utom jag.
Reglerna är som vetemjöl. Jättekomplicerat, enligt företaget Kungsörnen.
Där säger dom att dom bara tar det inre av veteflingan, alltså kärnan i vetet, och gör mjöl av.
Vad mycket vetestrån det lär behövas, har jag klurat ut. Jag har även klurat ut att ungefär en hundradel av ett helt vetestrå är det som används.
Den uträkningen gjorde jag med uppgifter jag fått från min fantasi.

En hundradel är i alla fall väldigt lite, om man räknar vetestrå-mässigt sätt.
Så det är lite komplicerat det där med vete.
Tur att man inte förbrukar vete till onödiga saker, som till exempel att göra äcklig gröt av vatten och vetemjöl.
Den gröten skulle inte bli så god, och jag antar att den skulle smaka ganska mjöligt.
Den skulle rentav kunna bli lika bra som min fisketur jag hade igår, med två kompanjoner.

Vi fick ingen aborre, ingen lax och ingen pangasus.
Vi fick ingenting, och det enda vi slösade tid på var att frysa och knyta upp trassel på linan.
Jättedåligt.

Idag var jag förövrigt busig så det rök om det. Nej, jag rökte inte, utan jag gjorde ett annat rentav förjävligt bus.
Buset är nästan så busigt att jag inte vill berätta det, för min mamma läser min blogg ibland.
Förlåt mig mamma, när du upptäcker detta. Det var inte meningen att du skulle få reda på det.
Buset jag gjorde var att äta godis till frukost, innan klockan åtta. Jag hittade nämligen en bit After eight bredvid skärmen till datorn i mitt rum.
Klockan var ungefär fem i åtta, och jag bara tog den och stoppade i mun, trots att namnet på chokladbiten ger en strikta instruktioner om att man inte får äta den före åtta, utan efter. Det är något man måste, för om man inte gör det skjuts man ihjäl av NATO och SÄPO och FN och STASI.

Fyra dödande skott, alltså. Rätt i hjärtat och hjärnan och andra livsviktiga organ.
Dessutom kan skotten träffa det allra heligaste, och då ligger man risigt till om man vill skaffa barn.
Skotthål i.. Aj, jag får rysningar av att tänka på det. Det känns som att det skulle vara det värsta som kan hända en man.
Bäst man passar sig med After eight-ätande innan klockan åtta. Otur att jag avslöjar buset så här officiellt. På en blogg där varenda liten säkerhetspolis kan hänga.
Apropå hänga. Att hängas är också något SÄPO gör med sina fiender, tror jag.
Obehagligt att jag har gått och blivit brottsoffer, nu är jag deras mål. Jag är nog hängd innan jag vaknar imorgon.
Satans SÄPO!

Jag tycker synd om dom som levde i Öst-Tyskland. Dom hade det allt svårt. Deras barn fick inte ens leka tunnelarbetare, innan STASI var där och petade på dom med vassa pinnar.
Stackars barn, vilken barndom dom blivit av med. För vem leker inte tunnelarbetare, när man är instängd av en tjock mur?
Man kan ju inte ens se hur en person bara 2 meter framför en gör en häftig saltomortal och sedan bryter nacken. Sådant vill man inte bara missa!
Så varför ha en mur, som förstör en så vacker syn?
Jag vände ordet "syn" baklänges, nu när jag ändå pratade om förlorade barndomar.
Ordet syn blev nys baklänges. Lustigt! Det är så att jag vill skratta i någon timma.
För att nysa och att se är två helt olika saker.

Dagens visdomsord: Sätt dig inte på pinnar som är vassa, det kan göra ont och du kan få blod i kalsongerna.
Fiskekrokar i kalsongerna kan förresten också skapa blodfläckar i kalsongerna.
Så passa dig för det!

/Månen.






Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards