Alla inlägg den 1 april 2008

Av Månen - 1 april 2008 21:03

Jag råkade missa att ta med mig fisken, trots att jag planerat fisk-skämtet på första april ända sedan jag fick fisken.
Jag tänkte dra upp fisken ur maten och luras. Det blev att jag lurades denna dag på ett annat sätt istället.
Jag sa: Oj, sitter du på den trasiga stolen? Den kan man ju inte sitta på!
Oj, du står visst på den fläcken som är jättedålig som man inte ska stå på.

Sedan avslutade jag med: April, april. Inga skrattade.
Så jag skojjade till det med andra människor på samma sätt. Fortfarande inga skratt.
Då la jag av. Jag orkade inte vara en festlig prisse, när ingen skrattade.

Jag smålog lite åt mig själv. En arg flicka sa att jag var dålig på att luras, men jag lurades dåligt med flit. Arga flicka!
Jag blev arg, och tänkte på att hon absolut inte skulle passa i en cool huvudbonad. Det är hon för arg för!

Min pappa har köpt ett fint hus, så jag ska flytta. Vi ska flytta till Storbrittanien. Familjen Molander ska flytta till Storbrittanien!
Pappa har nämligen fått jobb som ingenjör där. Han ska konstruera ett krigsfartyg åt det brittiska företaget Military None-civil Social-economics
MNS, kallas det. Företaget är världsledande inom tillverkning av krigsfartyg.
Mamma försöker frenetiskt skaffa jobb någonstans i närheten, som lärare eller något.
Det går mindre bra, hon anses inte vara lämpad för lärararbete inom Brittaniens gränser, då hon inte har det riktiga brittiska uttalet för att lära ut engelska åt barnen.

Framtiden för mig, den är dock oviss. Jag kommer antagligen placeras i någon friskola där jag får bygga hamnplatser åt Churchills släktingar. Namnet "skola" kommer bara vara en täckmantel för det barnarbete jag kommer utföra för slavlön.
Men ändå är jag väldigt glad, Storbrittanien är ett utav mina favoritländer! Nästintill Ragagya i Afrika.
Jag älskar England. Jag kommer befinna mig i Pete Dohertys land varje dag!
Och jag kommer böjra prata som Arctic Monkeys, The View, Babyshambles och The Libertines!
Men det är ju inte så konstigt. Pete Doherty är ju Babyshambles nuvarande och The Libertines föregående sångare. Han är båda dom bandens symboler, som sprider namnen internationellt och gör så att varenda jäkel börjar nynna på Fuck Forever och Tomblands.

Pete Doherty är helt enkelt en symbol för hela det västliga landet Storbrittanien.
Han är coolheten himself, och just det landet ska jag flytta till!

Dagens visdomsord: Ta dagen som den kommer, slösa inte med dagar. Dom kan användas nästa gång du åker på fiskhanteringskurs. Då vill du antagligen hålla dig vaken! Drick kaffe, så kan du gå på fiskhanteringskurser 24 timmar om dygnet i flere veckor på raken!

/Månen.







Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards