Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Jag lämnar landet för alltid!

Av Månen - 1 april 2008 21:03

Jag råkade missa att ta med mig fisken, trots att jag planerat fisk-skämtet på första april ända sedan jag fick fisken.
Jag tänkte dra upp fisken ur maten och luras. Det blev att jag lurades denna dag på ett annat sätt istället.
Jag sa: Oj, sitter du på den trasiga stolen? Den kan man ju inte sitta på!
Oj, du står visst på den fläcken som är jättedålig som man inte ska stå på.

Sedan avslutade jag med: April, april. Inga skrattade.
Så jag skojjade till det med andra människor på samma sätt. Fortfarande inga skratt.
Då la jag av. Jag orkade inte vara en festlig prisse, när ingen skrattade.

Jag smålog lite åt mig själv. En arg flicka sa att jag var dålig på att luras, men jag lurades dåligt med flit. Arga flicka!
Jag blev arg, och tänkte på att hon absolut inte skulle passa i en cool huvudbonad. Det är hon för arg för!

Min pappa har köpt ett fint hus, så jag ska flytta. Vi ska flytta till Storbrittanien. Familjen Molander ska flytta till Storbrittanien!
Pappa har nämligen fått jobb som ingenjör där. Han ska konstruera ett krigsfartyg åt det brittiska företaget Military None-civil Social-economics
MNS, kallas det. Företaget är världsledande inom tillverkning av krigsfartyg.
Mamma försöker frenetiskt skaffa jobb någonstans i närheten, som lärare eller något.
Det går mindre bra, hon anses inte vara lämpad för lärararbete inom Brittaniens gränser, då hon inte har det riktiga brittiska uttalet för att lära ut engelska åt barnen.

Framtiden för mig, den är dock oviss. Jag kommer antagligen placeras i någon friskola där jag får bygga hamnplatser åt Churchills släktingar. Namnet "skola" kommer bara vara en täckmantel för det barnarbete jag kommer utföra för slavlön.
Men ändå är jag väldigt glad, Storbrittanien är ett utav mina favoritländer! Nästintill Ragagya i Afrika.
Jag älskar England. Jag kommer befinna mig i Pete Dohertys land varje dag!
Och jag kommer böjra prata som Arctic Monkeys, The View, Babyshambles och The Libertines!
Men det är ju inte så konstigt. Pete Doherty är ju Babyshambles nuvarande och The Libertines föregående sångare. Han är båda dom bandens symboler, som sprider namnen internationellt och gör så att varenda jäkel börjar nynna på Fuck Forever och Tomblands.

Pete Doherty är helt enkelt en symbol för hela det västliga landet Storbrittanien.
Han är coolheten himself, och just det landet ska jag flytta till!

Dagens visdomsord: Ta dagen som den kommer, slösa inte med dagar. Dom kan användas nästa gång du åker på fiskhanteringskurs. Då vill du antagligen hålla dig vaken! Drick kaffe, så kan du gå på fiskhanteringskurser 24 timmar om dygnet i flere veckor på raken!

/Månen.







 
 
Karin

Karin

1 april 2008 22:18

Tombland är låten som fick mig att börja lyssna på Libertines från första början!
/Karin
Ps. Pete Doherty är coolast i världen!

http://karinekman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Månen

1 april 2008 22:29

Ja, det är det! Det ska du ha Månens alla möjliga tack för!


Pete Doherty är verkligen det! Hans personlighet är mysig, hans sångröst är otrolig.
Hans musik är ofattbar! There's a Moon in a paradise, när han lyssnar på Pete.
Man får rysningar från det positiva sättet. Det är så helt otroligt megabra!

/Månen.

 
Ingen bild

Månen

1 april 2008 22:37

Äsch. Vad fasen! Låt mig formulera om meningen:
Månen tackar dig på så många möjliga sätt det bara går att tacka på!

/Månen,

 
Karin

Karin

1 april 2008 22:37

Varsågod!
Pete Doherty är den enda som lever som en riktig rockstjärna nuförtiden. Han är bäst!
Tänk att han ska komma till Sverige och jag inte kommer se honom.. Deprimerande!

/Karin

http://karinekman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Månen

1 april 2008 22:43

Ja, verkligen! Pete ser fruktansvärt cool ut. Som en person som lever det häftigaste livet som går att levas!
Hans stämband lever nog likadant, därmed hans unika, underbara, påverkade röst. Den låter både påverkad och den påverkar.

/Månen.

 
Ingen bild

vicky

2 april 2008 16:50

vi skratta iaf åt dig en gång, när du trilla av stolen ;)
ska du flytta på riktigt? :O

 
Ingen bild

Joakim

2 april 2008 19:56

Verkligen jättesynd att du ska flytta, Månen! :(
Jag och vänner kommer och hälsar på hos dig någon gång.

 
Tranan

Tranan

2 april 2008 20:05

Jag kommer sakna dig Månen :'( Ha det bra:(

http://tranor.se

 
Ingen bild

Månen

2 april 2008 22:29

Jag kommer sakna er också! Satan, då måste jag börja välja gymnasium där borta!
Eller.. Skola!
Vad jobbigt! Men jag kommer sakna er också!

/Månen.

 
Ingen bild

Viktoria..

6 april 2008 14:46

Du glömmer ju de bästa banden, som the kooks och the wombats! ,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards