Alla inlägg den 7 april 2008

Av Månen - 7 april 2008 18:33

Jag är för trött. Jag borde äta mer koffein eller konstant sova.
Jag funderar på vad. Jag kanske ska börja dricka kaffe?
Det är upp till någon politiker att avgöra. Jag hejjar på det bästa partiet.

Regn, förresten. Regn är ju små molntussar som sammansvetsar sig till en droppe och lämnar molnet för att rädda livet på åkrar.
Men frånsett just det är regn ganska tråkigt. Ungefär lika tråkigt som att kolla på en sport man inte fattar, men alla andra tycks fatta den.
Som till exempel konståkning.
Fast den fattar ingen. Så det var ett dåligt exempel. Jag tar exemplet:
Snowcatcher istället. Nej. Den sporten fattar jag, men ingen annan. Förutom min före detta kamrat (barndomsvän) Tommy.
Om han nu kommer ihåg den, det vill säga. Men reglerna till sporten ligger på mitt skrivbord, och har legat där i dom 600 åren vi inte varit kompisar på.

Jag kanske kan skriva upp dom, då kanske mer personer än bara jag och Tommy fattar den.
Satan i gatan. Detta var tragiskt, kamrater! Pappret låg inte på skrivbordet.
Har det kanske blivit slängt under dom 600 år som passerat?

Då kanske jag kan hoppa tillbaka till att prata om regn. Regn är som snö, fast blötare och mer genomskinligt. Och så liknar det vatten väldigt mycket.
Snö är som moln, fast i tuggbar form.

Jag har inga planer på att bli transvestit, så att alla vet.
Däremot har jag funderat på att stinka urin, snus och svett, för att bli så manlig det bara går.
Men jag vill inte börjar snusa. Så då får jag antagligen ta på mig någon parfym som luktar snus, eller så får jag stryka snusprillor över ansiktet.
Ungefär som rakvatten.
Urindoften fixar jag till genom att pissa i en slang som leder upp till halsen, där det sedan kan få droppa ned.
Svettet fixar jag med konstant fysisk aktivitet. Om jag gör det konstant har jag inte tid med att duscha.
Inte sova heller, och då leder det till det problemet jag pratade om i början av inlägget. Att jag är för trött.

Så det är egentligen träning som leder till sömnlöshet, kan man väl konstatera.
Att lukta urin kanske inte är att föredra ändå. Jag kanske ska följa mina vanliga pissvanor ändå.
Att lukta snus är nog heller inte det bästa, och verkligen inte det bästa om snuset är inpackat i glasfiber eller igelkottskinn. Då sticks det på dubbelhakan.

Dagens visdomsord: Folk med hjärtproblem lever kortare. Kanske. Det beror på om den vanliga människan dör av annan anledning eller inte.

/Månen.





Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards