Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Hur man glömmer bort..

Av Månen - 2 maj 2011 23:49

Jag fryser för att det är natt, eller kanske beror det på min tatuering på högeraxeln. Förresten vet jag inte hur man har roligt alls längre. Det är underligt, men det får väl kvitta för ett tag. Likgiltighet är mitt bästa vapen mot mänskligheten och dess samhälle. Med likgiltighet kan jag ta mig igenom ett helt liv. Jag har slutat bry mig om saker helt, och jag har inga intressen alls.

Så om jag nu återupptar min gamla bloggverkstad, hur ska jag då sköta den utan produktivitet? För man kan inte vara produktiv när man är likgiltig. Jag kanske ska börja sörpla lingonmjölk dagarna i ända, för det är i alla fall någonting jag tycker om.

Så hur gör man för att hitta något intresse, när Spotify tvingar mig att dämpa det enda jag faktiskt intresserar mig för? Hur ska jag genomlida dagarna, utan att ens få lyssna på musik för att få varenda dag att passera? Hur ska jag någonsin bli studiemotiverad, om jag tvingas plinga mig skottskadad för att bedöva fågelkvittret på taket bredvid?

Svaret är att jag köper mig mer skivor, eller laddar ned musik... Men jag tycker att skivor är rätt dyrt. Jag äger redan ett stort antal skivor, och det är faktiskt fint att samla på sådana klenoder. De är faktiskt lika högt värderade som min samling av kärnkraftverk. Hittills har jag lyckats spara ihop till Tjernobyls östra port och en framtida anställd på Ringhals. Åtminstone en kvinna som går Natur och bor i Halland.

Så vad fick jag ut av detta blogginlägget? Att jag lyckats fylla ut min typiska gröna färg, med ytterligare lite svart text? Att jag lyckats hålla mig vaken under natten? Att jag fick ett tillfälle att känna mig kreativ?

Det är bra att ta sig tid till att kritisera vad man själv gjort. Med självkritik kan jag hålla mig inom ramarna för jantelagen. Och han den där Jante är rätt schysst, har jag hört...

Jag tänkte skriva Coca Cola här, för att öka antalet läsare. Jag tror att jag redan testat det här knepet, men jag har för mig att någon från Coca Cola kommer granska vad som skrivits om Coca Cola. Det är bra att öka läsarantalet.

PS: Idag har jag sovit. Det var kul.


 
 
Anonym

Anonym

4 maj 2011 22:14

Du kanske lyssnar för mycket på Joy Division, som den där mannen sa. Eller jag vet inte om du lyssnar för mycket på dom. Men det kan även vara för att du äter frukt, för det är dåligt har jag hört.

http://sputniken.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards