Alla inlägg den 28 april 2008

Av Månen - 28 april 2008 19:03

Kvällen sträcker sig över dom värmländska vidderna, där ett par gossögon precis öppnat ögonen efter en eftermiddags välförtjänt sömn.
Gäspande sträcker gossen på sig, och tänker över alla bravader han klarat av under dagen.

Jodå. Jag har minsann städat bort en ful dassdörr från Ilandasjön, klippt mig och gjort ett NO-prov.
Men NO-provet gick sådär, eftersom jag var så förbankat trött.

Jag har även köpt fikabröd för farmors pengar. Mums fillibabba, Farmor är världsbäst.
Det köpte jag efter att jag fått mitt hår skänkt till cancerfonden. Eller skänkt och skänkt, det vet jag inte.
Men fått det avklippt i alla fall. Ungefär 60% är bortklippt, så jag ser ut lite som en modern kille.
Undrar vad frisörerna gör med sitt hår egentligen? Kanske används det till rymdforskning av NASA?
Eller så föder man upp grisar med det. Eller kanske bakar kakor?
Vad vet jag? Jag är bara en simpel nyss uppvaknad gosse i mina sämsta dagar.

För jag går ju i nian, så att säga. I nian är allt spyfärdigt och man vill bara fundera på allting som inte har med skolan att göra.
Typ, flyga, det vill man göra. Utan flygplan, med vingar. Flyga vill alla göra, men när man går i nian vill man det extra mycket, så då fokuseras skolan så lite som möjligt.
Flyglektioner är det som tar upp all plats hos gossar 15-16 år födda 1992.

Så därför skakar jag alltid på mina axlar, i hopp om att lyfta någon decimeter och stanna där i en halvtimma.

Fast det verkar lite konstigt. Att människor skulle kunna flyga med sina små, tunna armar.
Man hade behövt tjockis-armar, alltså. Med mycket fläsk och så.
Fast då får man inte ha tjockis-kropp, för då får man problem med starten, att lyfta.
Jag ska nog pumpa in femtio liter grisfett i armarna varje dag, och strypa blodflödet och även fettflödet till resten av kroppen.

Då ser jag ut som Karl-Alfred. Fast utan mössa och pipa.

Kort sagt:
Att flyga bemästrar bara genier. Att äta krävs det två människor för, för vem kan väl äta ensamm?
Då skapas ologik, och den som förlorar är alltså sämst. Tjocka människor flyger utan kroppar, men utan kroppar dör man.
Ska tjockisar avlivas för det?
Nej. Dom har likadana mänskliga rättigheter som spinkisar och blåögda.
Synd.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards