Alla inlägg den 9 april 2008

Av Månen - 9 april 2008 17:22

Dagen är dyster. Pete Doherty, mannen bakom allt mästerligt i världen sitter i fängelse.
Här sitter jag och funderar. Just han har en så råfräsig personlighet, han har rätt att knarka och vara en festprisse!
Det är det som gör honom till rockstjärna, så just här tycker jag inte massa domstolar ska döma honom. Han har rätt till att leva som den person han är. Den råfräsiga bandmedlemmen i Babyshambles.


Hur ska det nu gå för alla som ska till Hultsfred? Kommer han komma dit, eller inte?
Om inte, vad är det för mening med att åka till Hultsfred? Babyshambles var den enda anledningen till att över huvud taget ens tänka tanken att åka till Hultsfred.

Stackars ni som ska till Hultsfred, om det blir så att han inte kommer. Då får ni sysselsätta er med att studsa studsbollar och bygga med lego.
För vad annars kan man göra på Hultsfred, förutom att kolla på Hästpojken, Håkan Hellström, Johnossi, Timo Räisänen, The Hives och Dreamboy?
Och dom banden är ungefär en femtedel så bra som Babyshambles.

Jag vet faktist inte om det blir så att Pete inte kommer till Hultsfred eller inte.
14 veckor sitter han i fängelse. Det är upp till någon annan att räkna ut om han kommer eller inte.
Babyshambles och The Libertines är fortfarande band som tar upp stor plats i hjärtat, även hur illa Pete betett sig.

Pete Doherty är för bra för att sitta i fängelse.
Knark är bra, i alla fall för Pete.
Pete är en av mina största förebilder. Han är världens coolaste man, i princip. Musiken han gör är som våfflor.

Nu över till något annat:
Igår kom jag försent, jag skyllde på att jag var ute och gick med min hund som heter Anders. Jag sa även att Anders är en 75-procentig rottweiler med 25% inslag av bulldog.

Hoppas någon tror mig.

Förresten, alla som inte fattat det: Storbrittanien var ett skämt! Det var första april också!

Dagens visdomsord: Den som eldar sniglar har inte rensat skorstenen på grus.

/Månen.







Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards