Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Vegitarianen Månen.

Av Månen - 27 februari 2008 11:34

Kamrater, nu ska jag skriva upp låtar som påverkat mig under mina 15 år:

Mando Diao - You Can't Steal My Love
The Strokes - Reptilia
Broder Daniel - Shoreline
Hästpojken - Caligula
Babyshambles - Delivery
Arctic Monkeys - 505
The Beatles - Sgt Peppers Lonely Heart's Club Band
Bad Cash Quartet - Amuse You
Oasis - Supersonic

Det är absolut dom låtarna som påverkat mig mest, av enskilda band. Men, detta var megatråkigt för er att veta. Så skit i det!

Nu ska jag berätta om en ganska så tuff grej, som jag gjorde för några dagar sedan.
Jag hade tagit en vanlig tripp till IKEA för att köpa korv och mjukglass (15 kr tillsammans).
Jag och Jonas hade traskat omkring i IKEA i mil, utan att hitta ut. För att jag lyssnade på honom, men han lyssnade inte på mig när jag sa att man bara kom tillbaka till restaurangen om man gick vänster just där.
Jag hade rätt, han hade fel. Men icke vågade han erkänna det, inte!

Väl utanför IKEA köpte vi våran korv, våran mjukglass och jag köpte även kex. Torra, billiga kex.
Så gick vi till Coop Forum. Jag med kex under armen, och som den räddhare som jag är gömde jag naturligtvis kexen under några lastpallar, för att vi inte skulle bli tagna som snattare.
Fast, det hade nog varit underligt om vi hade blivit tagna för snattare.
På kexen stod det nämligen IKEA och så var bokstäverna som kexen var formade som "K" "A" "I" och "E".
För dom som inte förstår formar dessa bokstäver ordet "IKEA". Så det är inte så troligt att vi snattat IKEA-kex från Coop Forum.

Men, nu kommer mysteriumen. Mätta och belåtna köpte vi oss två spel, varav vi bara hade råd med ett. Age Of Mythology. Det andra spelet saknades det en näpp summa, som jag hade kunnat bekosta om jag inte köpt mina förbankade, torra, IKEA-kex.
Så något No One Lives Forever 2 blev det då inte.

Efter det gick vi tillbaka till lastpallarna och hämtade upp mina kex.
Sedan tog vi bussen tillbaka till staden, där mötte vi Jonas syster. Vi gick omkring på staden och tittade in i en affär.
Sedan drog jag och Jonas hem till Jonas syster, och där bjöds det på vegitarianmat. VEGITARIANMAT!
Ja, jag chockades också av ordet. Sedan fick jag reda på att vegetarianmaten som serverades var pasta med tomatsås.
Och det underliga med detta var att det var gott! Som in i hellskotta också!
Så jag slafsade i mig maten, och tänkte: Oj, här sitter jag och äter vegetarianmat, och UPPSKATTAR det! Oj oj oj!
Så nu ska jag bli vegetarian.

Jag trodde att vegetarianer var ett hemskt sekte, som pysslade med ritualer och offrade oskyldiga grönsaker till högre makter.
Inte fasen trodde jag vegetarianer var vanliga människor, för vem sjutton utsätter sig själv för svält av köttprodukter?
Vem gör sådant frivlilligt?

Förresten, för dom som inte fattar det, är det tuffa jag gjorde alltså att äta vegetarianmat.

/Månen.

 
 
Ingen bild

Viktoria. ,

29 februari 2008 17:40

Musik är aldrig tråkigt! ,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards