Direktlänk till inlägg 6 februari 2008

Anders och Måns ska göra julkalendern! Glad Måne!

Av Månen - 6 februari 2008 21:00

Tycker ni julkalendrarna börjar bli aningen tråkiga? Lite smått barnsliga, och lite småtaskig humor? Jo, jag håller med. Antingen blir jag äldre och vuxnare, eller så är det SVT som ska anpassa det så mycket som möjligt till allt mindre barn. Och därför blir julkalendrarna en ren och skär flopp.
Årets julkalender kommer bli något helt annorlunda. Den kommer rentav bli något av det bästa som någonsin visas i Sveriges historia, förutom då kanske "Anders och Måns" säsong 1, 2 och "Fråga Anders och Måns".
Nu vill ni veta varför det kommer bli som det blir. Att detta årets julkalender kommer glänsa så otroligt mycket mer än föregående års.
Det är nämligen som så: Anders och Måns ska medverka!
Ni kanske inte tror mig, nej det har jag förståelse för. Jag trodde inte direkt den källan som uppgav det först. Men nu gör jag det. Jag har nämligen kollat upp säkra källor:

http://www.expressen.se/noje/1.958628/anders-och-mans-gor-julkalendern-2008

Vad tycker ni om det, kamrater? Har världen äntligen börjat bli positiv, och allt är high life? Ja, det är det verkligen! En värld utan Anders och Måns är en tråkig värld. Dom enda humorkungarna i världen. Dom enda som riktigt kan det där med komik, alltså!
Om jag skulle kunna rädda två av jordens befolkning under jordens undergång, så skulle det vara dessa två guldgossar. Om det var sju jag skulle kunna rädda skulle det bli Anders och Måns plus The Strokes-medlemmarna. Om det skulle vara 8 stycken som jag skulle kunna rädda, skulle det vara Anders och Måns+The Strokes-medlemmarna+En slumpvalt utvald kamrat. Kanske Flippan, kanske Noah. Vem vet?

Dragspel, jag fysjutton vad vackert! Dragspel förgyller liv för fasen. Mer dragspel åt folket!

/Månen.

 
 
Liv K

Liv K

11 februari 2008 22:59

Stopp och hallå alltså - Anders & Måns?

Månen, vi behöver ta ett allvarligt samtal om smak. Bra smak. Och mindre bra smak. Snarast.

Vänlig hälsning
/Liv K :)

http://www.tjechov.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Månen.

11 februari 2008 23:38

Vad pratar du om? Anser du inte Anders och Måns vara bra smak?
Själv anser jag dom vara dom bästa människorna i hela vida världen, jag skulle hellre amputera både vänsterarm och tarmkanal än låta dessa människor dö. Jag hade nog till och med petat bort båda ögonen och stuckit sönder levern samt få lungsot för att få dessa människor att fortsätta leva. Om jag nu hamnade i den situationen att jag skulle behöva amputera vänsterarm och tarmkanal, samt punktera lever, få lungsot och behöva peta ut ögonen för att rädda livet på Anders och Måns, vilket kanske inte är så troligt. Men jag är villig att göra det, för deras existens skull.

Anders och Måns regerar allt som har med komik att göra. Anders och Måns är hjältar. Dom förgyller min vardag till 890% varje dag. Om jag vore flicka eller homosexuell skulle jag vara kär i dessa personer.

/Månen.

 
Ingen bild

Liv K

12 februari 2008 10:38

Jösses, vad jag inte håller med. :)

Men det är fint att du tycker om dem såpass mycket att du stuckit sönder din lever för dessa herrar. Äkta kärlek kallas det :). Ända ut på sin spets.

Själv tycker jag att Anders & Måns har en studentikos, spexig och urtråkig Lund-student-humor-framtoning, men det är bara jag. :)

/Liv K

 
Ingen bild

Månen.

12 februari 2008 14:58

Nu tycker jag att du är dum! Anders och Måns är ju bäst liksom! Att inte tycka till exempel Anders på Norsival är roligt, då är man en riktig tråkmåns!

Dom har störtskön humor, och jag förstår verkligen inte hur deras programm kunde hamna på tvåan. Det borde ligga på sexan! (Den kanalen jag kollar mest på)..

Om det kom ut en komplett DVD-box plus en gratis Pizzasalladland-t-shirt på köpet, och denna DVD-box kostat över tusen kronor hade jag köpt den!

/Månen.

 
Ingen bild

LivK

12 februari 2008 22:57

Haha. Vi kommer aldrig att kunna försonas i den här frågan. Det finns liksom två alternativ: vi strider för vår sak i oändlighet eller så pratar vi ALDRIG mera om A&M, vi får inte ens nämna deras namn.

Vad säger du?
Min stridslystnad är på topp!

;)

 
Ingen bild

Månen.

12 februari 2008 23:21

Här ligger en förruttnande, död hund begraven. Jag vill då rakt inte lägga ned stridsyxan, för någonting jag planerat in att kämpa för. En kamp jag vill vinna. En debatt som skall minnas i millenium.
Debatten om dom enda vettiga människorna på denna jord.

Men, okej då. Jag kan gräva ned stridsyxan tillfälligt och göra ett undantag.
Fred?

/Månen.

 
Ingen bild

Liv

19 februari 2008 13:22

Okej. Fred. Åtminstone i den frågan.

Förresten, hur står det till med dig som feminist? Läste ett av de senaste inläggen och blev smått fundersam. Du är väl för jössedag feminist?

 
Ingen bild

Månen

19 februari 2008 15:26

Jag ville bara få mycket kommentarer. Folk som argumenterade emot. Jag får sällan kommentarer, och när jag väl får det blir jag glad.

/Månen.

 
Ingen bild

Liv

19 februari 2008 17:22

I see.

Men, är du feminist? Det svarade du ju aldrig på.

 
Ingen bild

Månen

19 februari 2008 20:57

Det vet jag inte, jo, jäntor ska väl ha samma förutsättningar som män, så då är jag väl det, antar jag.

/Månen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards