Alla inlägg den 22 september 2008

Av Månen - 22 september 2008 21:58

Det tar hårt på en, att vara skolpôjkvasker igen, efter några dagar i det militära. För att placera in lite skryt i detta inlägg ska jag säga: Jag har höjts i grad, inom Flygvapenfrivilliga. Jag är nu FK, förut var jag GK. Förklaringen till vad det betyder kan ni säkert googla om ni har tur.

Jag har i alla fall missat Skåreskolans dag, Kulturnatta och ett prov, för detta sablarns Flygvapen. Och att vara tillbaka i skolan är ungefär som att vara inflammerad i tån.
Det luktar konstigt, och man ser onormala flytningar i ett äckligt sår, som inte ens är symetriskt.

Skolan är ett ställe jag nog aldrig mer vill till. Min klass är omotiverade hip hopar-patrask som knappt vet hur man bänder loss en klädnypa från en iskub. Ungefär tre av dom.

Men i alla fall: Hej, käre kung! Monarki är det bästa som hänt Sverige, sedan dom dubbade Lätta-reklamen (Smöret, ni vet). Där dom i reklamen hoppar från en klippavsats ner i vattnet. Jag skrattar mig till sömns varje kväll, för att jag tycker den reklamen är så sablarns ful. Är det meningen att den ska vara så ful? Dom lyckas i alla fall marknadsföra produkten ordentligt, för jag blir extremt smörsugen av att se den reklamen.

Jag ber mamma nästan varje gång att handla smör omedelbart, så jag kan spendera resten av TV-kvällen med att tugga smör och gnaga på smörförpackning. Det är så reklamer påverkar mig.

Med vänliga hälsningar / Er käre Måne, som tyvärr inte tuggar smör för tillfället.
Snart är jag så sugen att jag kärnar mitt eget, för vispgrädde har vi.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards