Alla inlägg den 3 september 2008

Av Månen - 3 september 2008 23:46

En sak jag funderar på, det är om man även är patriotisk till samhället man bor i, om man bor i en håla.
Inte snobbhålor, med lyxiga förmåner som leder en till staden var tjugonde minut. Miljonvillor uppradade, en efter en, tills dom till slut bildar en förort.

Det är inte sådana hålor jag menar, för det är precis raka motsatsen till vad en håla är.
En håla är ett ställe där man inte har anslutning till omvärden, mer än varannan timme. Där man sysselsätter sig enbart med knark, alkohol och älgkorv.
Där hela befolkningen jobbar på samma ställe.  Och dom flesta ser rentav förjävliga ut, och köper kläderna på ICA..

Är man patriotisk, om man bor på ett ställe som det? Är man stolt över sin slum, sina graviditeter i 12-årsålderna och sina små barn som vaggas till sömns med en flaska vodka..?
Jag har ingen förståelse för hur man över huvud taget vill bo kvar, i ställen som Deje, Grums och Filipstad..

Något man däremot kan vara stolt över, det är den snobbiga och överklassiga villaförorten Skåre. Där flödar harmoni bland villategelstensbruket, det är omänskligt att arbeta för mindre lön än 20 000 och människor ser ned på låginkomsttagare med sina snobbigaste snobb-attityder och man kan öppet klanka ned på mindre värda samhällen..
Deje..

Precis som det ska vara! Patriotism, så in i helvete! Skåre regerar! Världsklass på snobberier!
Vi i Skåre är människorna som lyckats!

Tyvärr kommer jag bli en låginkomsttagare, och bo i källaren till ett cykelgarage.. I Filipstad.
Eftersom jag är så förbankat dålig på allting! Jag kommer aldrig bli den människan som efter en längre tid accepteras i Skåre..
Jag kommer aldrig kunna skryta över att jag ens bor i en villaförort..

Så, när jag blir äldre, kommer jag då vara stolt över den jag blivit? En människa boende i Filipstad..
Nej. Jag är van att handskas med snobbar, så snobbfolk är tyvärr dom enda människorna jag kan umgås med!

Andra har ingen humor. Folk i Grums, till exempel..

Överklassen, societeten, snobbfolket. Det är allt ena trevliga pajsare!
Förlåt, men ni andra är skräp!

Hoppas ni förstår ironin i mitt lilla inlägg! Men, Deje, Filipstad och Grums är ställen jag aldrig kan tänka mig att bo på. Så ärlig har jag varit, men överdrivit, det har jag också gjort!

Detta inlägg får bli en funderare för er. Fundera på vad jag verkligen menat, och vad jag inte menat!

/Månen.


Av Månen - 3 september 2008 22:24

Fank this dret! Vad fan är det här? Jag har inte fått typ någon kommentar, på hela jävla dagen, och ändå har jag skrivit mitt mest meningsfulla inlägg på sju decennier!
Det innan det här alltså! Jag tycker det är så himla bra! Så himla perfekt!
Men, vad ser jag?

Äsch.. Skit samma..

Idag har jag varit på IKEA och haft den roligaste dagen i mitt liv. Det är Tobbes fel att jag haft det så roligt. Han är nog Sveriges roligaste människa, när allt kommer omkring.
Tobbe Sundin, för fan! Komiken är liksom inbyggd, så klockrent. Kombinerad med en hög busfaktor, det är precis vad som behövs för att rensa ändtarmen på skratt!

Oj, vad kul jag haft! Tobias, you're the man! Jag blir så förbannat busig tillsammans med den grabben. Det är helt otroligt, men hans busighet smittar av sig.
Jag längtar verkligen tills då du ska ha kalas på IKEA! Fyfan, vad du är bra!

Jag älskar dig, fanimej! Hur har jag kunnat klara mig så jävla länge? Ett helt sommarlov, plus några glada gymnasiedagar!

Självklart har jag fått bögstämpel nu. Men det skiter jag i. Tobbe är så satans värd att älska!
Och, förresten är jag inte bög. Jag har nämligen flicka, för er som inte uppdaterat er om den saken..

Tobbe älskar jag, för att han har Sveriges skönaste personlighet, om man bortser Anders Johansson och Måns Nilsson..
Annars, då jäklar toppar han min topplista i humor!

Den ser ut såhär:
5: Tjejer..
4: Killar!
3: Fiskar, Woodpig, Josef..
2: Tobbe, Daniel, Filip, Joakim, Strumpan, Johan.
1: Anders Johansson och Måns Nilsson!

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards