Alla inlägg den 6 september 2008

Av Månen - 6 september 2008 23:56

Jag gjorde mig precis en förkylningströja! Det är inte trassel med det, för du kan enkelt göra en själv!
Här behövs inget "klippa och klistra", här krävs bara en liten höstförkylning och en tröja.

Jag tänker ge er instruktioner på hur man gör en. Jag börjar lite smått med en enkel introduktion, för detta är en kurs som egentligen bör framföras muntligt.
Läs nu noga!

Det börjar med att du går in på ett dagis. Du iakttar noga alla barnen, och granskar dom från topp till tå.
En unge ramlar ned från en hög barstol, men det bryr du dig inte om. Du är intresserad av sjukdomar, inte fysiska skador.

Du spanar som en hök, efter tecken på någon snuvig liten femåring.. Till slut finner du en liten rar gosse, vid namn Albin.
Han har precis hostat upp ett stycke hjärtklaffar och nyligen också nyst ut sju liter hjärnsubstans..
Precis en sådan extrem förkylning du letat efter..

Du släpar gossen från platsen du hittade honom på, till dagisbespisningen. Där serveras det kokt fisk med potatis, älgkött, en flaska bröstmjölk och ett knippe dill..
Du håller hårt om Albins nacke. Till slut nyser han av ren rädsla, precis på gourmet-lunchen..

Raskt tar du en stor träslev och bara öser ner allt som dagisets egna mattant orkat tillreda idag på en tallrik.
Albin gjorde en duktig insats, för maten har lyckats bli helgul.. Men det syns inte för dom andra, senare.
Det är nämligen det viktagaste att du slickar i dig, och du har nog redan lyckats slicka i dig den mesta snuvan, och sprungit flera meter bort, innan någon annan sätter sig runt matbordet för att knapra älgkött, fisk och bröstmjölk. Helt omedvetna om vad som tidigare legat som en hinna över lunchen..

Förhoppningsvis är det totalt bortslickat, så det inte ger några övriga konsekvenser när du är färdig med steg ett i min kurs om hur man fixar sig en förkylningströja..

Vilket du i detta fall borde vara nu, om du följt mina råd från punkt till pricka.

Då sätter vi igång med steg 2.

Du går hem, efter din härliga lunch på dagiset. Nu behöver du en tröja av något slag.
Du har lyckligtvis en snäll gammal tant till granne, som ofta sysselsätter sig med att sticka stickiga, men varma tröjor..

Klockan närmar sig 00.00, och alla tanter bör enligt regel sova. Du tar fram kofoten ur garaget, tassar lätt på tå och ber till gud att tanten har hörselapparaten avstängd på nätterna, då hon sover..

Sedan är det bara att bräcka och bända. Till slut ger nog dörren vika, och du kan klampa omkring lika högljutt som en stor lastbil som nyss vunnit på Lotto..
Du klampar omkring, bryter upp tantens garderobsdörr, och finner där hennes hemliga förråd av tusentals sticksiga, egenstickade garn-tröjor. Du sätter på dig en och går förnöjt därifrån.

Nu har du klarat av steg 2 i min kurs. Nu till steg 3.

Eftersom du nu har allt som krävs, alltså en förkylning och en tröja, kan du simpelt, bara genom en nysning förändra en vanlig tröja till något mer exceptionellt:
En förkylningströja!

Du lutar huvudet mot ärmen, och gör en kraftig nysning. Direkt landar cirka två liter snor på tröjan, och du har fixat det som alla drömmer om!
En tröja som ingen skäms över att ha på sig under sin tid som förkyld!

Detta eftersom den efter endast en nysning sjunkit så i värde, att det kvittar om man går omkring med bacilluskig kropp i den! Fiffigt, inte sant?

Mer knep och knåp kan du lära dig av till exempel Martin Timell och Roger Pontare.
Pontare lär dig sy snitsiga outfits, medan Martin mer sysslar med att arrangera Pride-festivaler och bygga båtar..

Mulle Meck är bättre på det där med bilar..

/Månen.




Av Månen - 6 september 2008 01:54

Jag har hittat en sida som bräcker min egna design, som jag har på denna blogg..

Den designen skulle jag betala multum för att smeka mellan fingrarna! Jag skulle frysa nacken av mig i Kenyas allra kyligaste glaciärer i tre dygn, bara för att få smaka på den!
Oj, vad läcker design! Den som ändå vore ett sådant geni, så man kunde komma på något så urläckert!

http://www.namhuong.com/

Vad tycks? Själv anser jag det vara världens häftigaste sida. Nu är det minsann inte Google som är min startsida längre!

Fotnot: Jag hittade sidan genom att jag sökte på "fisksås" på Wikipedia. Då gav Wikipedia den sidan till mig, som länk. Och så fanns det en helt otrolig artikel om fisksås, vilket jag inte ens hade en aning om att det existerade!
Sås, gjord av fisk! Magiskt värre! Lika genialiskt som att bespruta knäckebröd med sprutgrädde, och servera till anorektiker.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards