Alla inlägg den 14 september 2008

Av Månen - 14 september 2008 01:52

Som vi alla vet, bor jag i villaförorten Skåre. Den dominerar i snobbhet, och är det lyxigaste man kan bo i.
Där har man pengar, fred och är alltid före allt som har med allt att göra. Till och med Stockholm klassas som efterblivet, om man jämför med Skåre.

Vi har allting, alltid. Först av alla, i hela Sverige. Till exempel introducerades en ny trend alldeles nyligen i Sverige.
Där den först gjorde genombrott, var precis här. I villaförorten Skåre, utanför Karlstad.
Den togs emot varmhjärtat av dom svenska medborgarna. Men ni anar inte hur svettigt det var att bryta igenom med trenden.

Det hela kalasiga projektet har vi jobbat fruktansvärt mycket med. Jag och Flippan.
Modekungarna. Vi skapar ett hett mode, det vill jag lova.

Det hela handlar om Nike-dunjackor, 80-talsoveraller, stickade tröjor, kinesiska kommunistmössor, överdragsbrallor och hela fadderullan - Fast i september.
Fruktansvärt plågsamt och otroligt jävla varmt, men annars funkar det. Snyggt är det framförallt.

Och det är väl vad mode handlar om? Att man ska lida lite, genom att bära kläderna.
Ska man vara fin, får man lida pin.  Då får man det hett om öronen.

Modevisningen har pågått i Sveriges snobbigaste förort Skåre, på gator och i centrum.
Jag och Flippan var modellerna, men catwalken sket vi i. Vi gick som vanliga överviktiga män (Ankgång alltså. För om man har två par överdragsbrallor och en overall över ett par jeans, så påverkas gångstilen en aning). Vi är för fanimej maskulina av oss, och vickar inte stjärten ända bort till södra Kongo.
Nu är det i alla fall introducerat. Vill även du vara en heting i höst?

PS: Jag är inte överviktig. Jag bara gick som en sådan.

/Månen.


Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards