Alla inlägg den 21 september 2008

Av Månen - 21 september 2008 21:45

Oj. Under tiden man varit bortrest (jag kallar det tillfälligt för semester, men det är inte vad det var), så har självaste kung Karl XVI Gustaf Bernadotte kommenterat min blogg och sagt att han får Moonlander-abstinens, på grund av det låga antalet inlägg denna vecka.

Mycket härligt att höra, med tanke på att det är självaste kungen som talar ut. Nu är jag fruktansvärt trött, kompanjoner. Så att ni vet.

Men, om det är kungens vilja, då fullföljer jag. Jag ska alltså skriva ett inlägg som är några kvadratmeter stort, innan jag går till kojjs.
Inte fan ska jag behöva putsa kängor innan det idag, inte!

Det är nämligen vad jag gjort dessa dagar, då jag inte existerat. Inte av vad man kan uppfatta genom att läsa min blogg i alla fall.
Åter till kängputsning: Jag har varit på en 5-dagars kurs i Flygvapnets frivilliga. Där putsar man kängor när man har så kallad "fritid".

Äsch. Mina sömnpupill-magi-pulver-brandsläckare är slutkörda. Tur att man inte ska marschera en mil, eller köra hinderbana.
Ett studiebesök i Gripencentrum skulle kanske inte sitta fel, för där kan man sova. Men sova gör man bäst i sin säng. Därför ska jag nu marschera dit.

Förresten har Flygvapnets frivilliga påverkat min psykiska hälsa. Efter att jag kom hem började jag gå i takt med personerna som gick bredvid mig, automatiskt, jag har fått total fobi för oputsade kängor och jag stoppar numera in T-shirten i jeansen. Det är hårt att vara Frivillig Flygvapnare.

Dock har jag inte ännu nått det stadiet att jag kliver upp halv sex för att städa rummet, bädda sängen och baktala Fromell. Det som dom senaste dagarna varit morgonrutinerna. Eller, det vet jag ju faktist inte, eftersom min första morgon efter kursen blir imorgon.

Jag ställer inte väckarklocka, åtminstonde. Det är ett tecken på att min psykiska hälsa inte rubbats allt för mycket.

Om du skriver ut det här inlägget kan du få bränna upp det om du vill. Jag känner att min skrivarförmåga inte var på topp idag, och min mentala och psykiska hälsa är ungefär på min morfars nivå. Ni som vill kan ta reda på mer om min morfar, om ni vill. Men då får ni kontakta mig via radio, telefon eller bredvuva.

Sov gott, kompanjoner!

/Månen.

PS: Om mina glada kamrater ur FVRF läser detta, så kan jag säga: Nu har jag faktist bytt kalsonger.




Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards