Alla inlägg den 23 mars 2008

Av Månen - 23 mars 2008 15:23

En dag i dysterhetens tecken. Den där Jesus har tydligen återuppstått, med sina magiska superpowers han gömt i bakfickan.
Han finns inte nu, men han fanns för 2008 år sedan. Eller något.
Då återuppstod snubben och alla trodde han var någon magisk farbror, så dom skrev en bok om honom.
Men kanske handlade det bara om att han hade hjärtstillestånd i någon minut?
Han kanske bara dog för att han kände för det, sedan ville han leva lite igen och då levde han lite mer.

Farbrorn är i alla fall världens kändaste farbror nu, och det ska vi vara glada över. Nej, det ska vi inte. Han är överfjantig och hade säkert inte ens humor.
Men en förjäkla mytoman var han. Han var den första som upptäckte vitt vin, antar jag.
Han hade en tunna med en vätska som han kallade vatten, och sedan sa han "abrakadabra", gjorde en omagisk rörelse över tunnan och bad någon smaka.
Det smakade vin, enligt vad legenden säger.  Och det är ju överhäftigt, kamrater!
Kan det inte möjligtvis varit en tunna vitt vin? I en mörk tunna är det ganska svårt att se om det var vitt vin eller vatten. Mytoman, det är minsann vad den där Jesus var!

Han ser inte ens cool ut. Han ser bara ut som en överåldrad grabb med hål i händer och fötter. Och skägg.
Denna ihåliga man har inte ens fenor, fjäll eller någonting gudomligt alls.
Så som min käre gud och skapare Över-Fisko har.
Över-Fisko har förresten härmed officiellt lämnat återbud med att komma någon gång på påsklovet.
Han är på älgjakt med sina kamrater.

Jesus är nog inte van vid att bli baktalad, så som jag baktalar honom nu. Hans farsa (låt oss kalla honom Gudde) kastar nog ett ton blixtar i skallen på mig nu.
Eller så ger han mig en kraftig jäkla förkylning, vilket jag är på väg att få faktist.
Jag vaknar upp med halsont varje morgon, det har jag gjort i hela TVÅ dagar nu!

Gudde är taskig. Jag hatar inte Gudde för att han baktalar Anarhichas lupusdomen/Anarhichas lupusam.
Det gör han ju genom att säga att man inte får tro på andra gudar än just Gudde.
Då får ju inte folk tro på Anarhichas lupusdomen/Anarhichas lupusam. vid sidan om.

Jag ska lägga till det som regel nu:
Du får ej tro på kristendomen om du är medlem i Anarhichas lupusdomen/Anarhichas lupusam.
Då får du en besk smak i munnen, en sko kastad i ansiktet och en rödglödgad hästsko fasttejpad på varje ryggkota.
Och så släpas du till Östergötland och får beta maskrosor i ren förnedring.

Var trogen Anarhichas lupusdomen/Anarhichas lupusamist.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards