Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Månen - 22 mars 2008 12:32

Detta blir det andra året i rad jag missar påskafton. Idag far jag till Örebro, förra året var jag på fotbollsmatch i Borås.
I Örebro ska jag på spelning med avskyvärd musik. Men jag åker inte dit för musiken, utan för att få vara med i moshpit!

Påsken är ändå bara gul och färgglad, vad spelar det för roll om man missar en högtid hit och dit?
Eller så är jag kanske bara avundsjuk, för att inte även jag får gå ut som påskkärring och tigga godis?
I och för sig, det kan jag ju göra i Örebro. Men det känns lite som om man inte är hemmastadd med folket där.
Och så är det lite fjantigt i min ålder.

Jag ska åtminstonde hinna med att äta lax. Och borsta tänderna! Sedan, klockan 16:25 far jag med buss till det stora Örebro!
Klockan börjar närma sig 12:51, kamrater! När klockan blir det är det som två högtider på en dag!
Då har man två anledningar att fira och hoppa runt och dansa.
Men man får inte dansa kvart-i-två-dansen, utan man ska bara dansa och vara glad.
När klockan sedan är kvart i två, då får man dansa kvart-i-två-dansen.
Jag längtar till 12:51, då ska jag sopa rent på dansgolvet och köra mina bästa salsa-moves.

Ni kanske inte firar klockslaget 12:51 så som jag gör, och ni kanske inte över huvud taget vet om varför man gör det!

Traditionen har gamla anor, ända sedan 2003 faktist. Då den underbara guldgossen Julian Casablanca skrivit färdigt låten "12:51" och bandet släppt skivan Room on Fire. Sedan dess har hela världens befolkning dansat, målat krukor, fiskat, ridit på elefanter och ätit festmåltider varje dag klockan 9 minuter i ett.
Självklart spelar man även låten.

Förresten, alla minns vi väl Över-Fisko?  Jo, jag har inte hört av honom på ett par dagar, kanske veckor.
Jag är lite osäker på den punkten om han lämnat återbud eller inte, men han är nog fullt upptagen med att mata sina fisk-kompanjoner.
Så vi får se om han kommer nu på påsklovet eller inte.

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards