Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Månen - 21 mars 2008 12:48

Ja, alla hatar vi antagligen Mark Chapman. Och vi ska för alltid hata honom. Någon psykisk sjukdom hit och dit, det kvittar! Han borde hängas.

För alla älskar vi väl The Beatles? Visst snurrar vi runt och betér oss som om vi fått  en alltför hög LSD-kick av Ticket to Ride?
Visst blir man överlycklig av The Beatles? Allt var väl ändå bättre förr i tiden, på 60 och 70-talet. Maten man fick var hemlagad, Beatles spelades i varenda grammofon och radioapparat, kungen var inte gråhårig och allt var frid och fröjd.

Jag säger som Pontiak Johansson: Åttiotalet, vart tog du vägen?
Pontiak är världens näst skönaste östgöte, väl placerad bakom Anders Johansson.
Oj, båda heter Johansson kom jag att tänka på nu! Är dom kanske släkt?
Det är upp till fiskhandlarn att avgöra, jag nöjer mig med ett svar.
Fast jag tror inte Anders och Pontiak är släkt. Anders är allt för klyftig för att vara besläktad med hip hopar-patrask.
Även om nu Pontiak är den coolaste hip hoparen, med sin östgötska och sin gyllene dress som han har i TV-intervjun. Och sin magiska röst som förhäxar varenda liten tonårstös i åldern 17-65. Rösten, personligheten, dialekten, hans festliga utseende och sin inbyggda humor han inte vet om. Det är Pontiak det!
All annan hip hop är som kylskåp med inbyggd pennvässare. Onödigt!

Den åttonde december vill jag dö. Som en symbolisk gest, för att visa mitt hat mot Mark Chapman.
Helst hade jag velat dö den åttonde december 1980. Men det är lite för sent för det nu.

/Månen.

PS: Igår klippte jag tånaglarna. Så nu är dom korta och prydliga. 

PS (igen): Fiskhandlarn har ingenting med Anders och Pontiaks släktskap att göra. Sedan är det en till sak som inte har med en annan sak att göra, vad, det får ni själva klura ut. Jag ger er poäng om ni listar ut det!

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards