Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Månen - 19 mars 2008 21:44

Jag är vaken denna dag. Jag är en slusk denna dag.
Jag upptäckte det, då jag vadade omkring i mina smutskläder på golvet och hittade ett omkullvält juicepaket av lågprismärke drällande på golvet.
Min första reaktion var inte att slänga paketet, utan att kolla om någonting var kvar. Jag halsade vätskan, som nu var rumstempererad. Det kluckade fint i kistan, så jag plogade undan smutskläder på golvet, i hopp om mer sorts näring.
Kanske skulle jag hitta en flinga under en tröja? Eller en fisk med flinka fingrar under en hög tidningar? Eller varför inte en rostad kastanj under en trasig bit garderobsdörr?
Jag letade på, men fann då icke något.
Jag får då bankemej bege mig till köket om jag vill föda upp mig själv i detta huset!

Då får jag motion på köpet!
Så jag gick dom ungefär sju steg det krävs för att ta sig till köket (köket är rummet bredvid mitt rum) och öppnade kylskåpet, där jag inte hittade någonting ätbart.
Fullkornigt och nyttigt, det var så synen såg ut för mig när jag öppnat kylskåpsdörren.
Jag tänkte: Nej, detta går icke att äta. Så jag funderade på vad jag helst ville äta: Kylskåpsdörr eller sågspån? Jag tvekade med att sätta tänderna i kylskåpsdörren, och istället begav jag mig tillbaka till mitt rum.
Jag kom på en sak på väg tillbaka till mitt rum. Jag var ju för fasen inte ens hungrig. Varför hade jag då tänkt käka kylskåpsdörr?

Är jag en tjockis som kräver mat hela tiden? Ja, det är nog så. Egentligen borde jag låta mitt liv förfalla åt sällskapssjuka demoner som vill spela schack. Jag borde egentligen bli besatt av något så festligt! Kanske ska jag även bli psykiskt störd och galen?
Jag vill bli en enstöring. En galen enstöring som intervjuas av Filip och Fredrik i Hundra Höjdare.
Jag ska ha galonbyxor, fiska pangasus ur mitt akvarium och jaga älg. Och äga en festlig hatt. För sinne för humor, det har enstöringar!
På vintern ska jag ha en overall av det varmare slaget.

Och så ska jag bo i en gul lekpark och äta juice i fast form och sand. Samt skrämma barn. Men bara elaka barn som mobbar sin oskyldiga vindögde kamrat. Det vindögda barnet ska få äta juice med mig och vara glad tillsammans med mig!
Fast då kom jag på att jag inte blir en enstöring, om jag helt plötsligt ska gå och ha vänner! Så då får jag placera pojken i en brevlåda när någon skattegubbe kommer och inspekterar min boning.
Jag vill ju inte få gubben att konstatera att jag inte ska få ha mitt enstöringsbidrag, som jag har just för att jag är enstöring.
Så gubben får inte se mig ha några vänner alls. Jag ska bli mysig!

/Månen.

PS: Jag fantiserade bara ihop någonting. Jag är bara lite så som jag beskrev, och just dom framtidstankarna har jag inte.
Jag har andra. Dom tankarna finns beskrivna i inlägget "Framtidstankar." och i inlägget "Tomatodling."
När jag ändå är i krokarna kan jag göra reklam för mitt bästa inlägg genom tiderna, i alla fall så som jag anser det. Inlägget heter "Spara disk!", så det är något du nya bloggläsare borde läsa!






Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards