Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Månen - 2 mars 2008 19:30

Hemma, efter en hurtig tur till Hovfjället. Borta i Hovfjället har jag avverkat 2,73 mil i längdskidspåren, så nu är mina ben som inlagd sill. Och jag antar att jag kommer få lite träningsverk. Men lite träningsverk har aldrig skapat enorma skallskador, så jag klarar mig.

Annars så mår jag väl bra. Fast lite trött, fast det har sin förklaring. Jag har inte sovt inatt, fast lite har jag sovt. Så jag ljög om det jag sa innan mitt kommatecken. Men det gör detsamma, mycket har jag inte sovt, bara så att alla vet.
Jag har sovt från ungefär 04.30-07.00, därefter sportigt iklädd mössa och underställ samt varma strumpor, pjäxor, mjölk, smör, billig yoghurt och plånbok kört 1,3-kilometarn i förkortad version (låt oss säga 1 km), därefter milen, 1,3-kilometaren, 6-kilometaren, sedan 3-kilometaren, sedan 6-kilometaren igen. På längdskidor, för er som inte fattat det.
Jag har inte åkt ombyggd brevlåda i längdspåren.

Plånboken hade jag för övrigt med för att köpa blåbärssoppa, men det blev en hamburgare på sina mäktiga 150 gram istället.
Mat, en dag i längdspåren med ben som inlagd sill är som mat när man är väldigt sugen på mat. Alltså bra!

Annars har dagen varit fin, jag har ätit moln. För det kunde man göra där uppe på fjället, molnen var mitt i ansiktet på en. Så det var bara att roffa åt sig lite moln när man helst ville.
Jag åt tre moln. Sedan orkade jag inte mer.

Idag natt sov jag i nattmössa och fillingar. För er som vill veta, så är det faktist första gången i mitt liv jag använder nattmössa.
En pälsig kinesisk armémössa sov jag i, vilket var gosigt och bekvämt. Bakvänd funkar den även som skärmsläckare för ögonen, så att man själv inte måste besvära sig med att blunda. Fin mössa!
Den mössan gav mig även en stor svettfläck på ryggen, för att jag inte orkade ha på mig mössa i längdspåren. Så jag placerade den på ryggen innanför jackan istället, vilket gjorde det varmt, gosigt och blött där bak på ryggen (det blöta var alltså svett och lite mjölk, inte varken urin eller tomatjuice, för dom som inte förstod).

Alla hatar min musik. Jag "förstörde" ett disco (disco är det barnsligaste som finns) igår genom att spela Oasis och The Beatles. Alla kollade argt på mig och tog ut mina fina cds, samt började spela Lena PH för glatta muggar.
Då ville jag strypa alla discobarn. Dom har inte rätt till att förstöra ett par pôjkvaskeröron på ett sådant grymt sätt.
Dö, discobarn!

För att sammanfatta denna text:
Jag har varit på ett årsmöte/läger uppe i Torsby med aktiviter såsom skidåkning, Singstar, disco (BLÖÖÖÖH), sova, äta och gå på toaletten.
Trevlig helg! Synd att man tvingats umgås med folk där 96% var omogna musik-oförstående äckliga småbarn som inte har mer hjärnsubstans än vad en 5-åring har skägg. (Ge fan i att dra paralleler här mellan muterade femåringar som faktist har skägg. Dom räknas inte, jag räknar med majoriteten av alla femåringar som inte har skägg).

/Månen.

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards