Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Månen - 5 mars 2008 15:09

Jag vet vart man kan få se livs levande Pangasusar. Pangasus är min favoritfisksort. På Maltepe Akvarium, någonstans i ett land där dom stavar akvarium med "Y". Maltepe Akvaryum heter det helt korrekt, enligt dom.
Det landet ska jag åka till, och överlycklig blir jag först om jag får klappa på en pangasus.
Pangasus låter mer som en flygande häst. Det låter inte som en fisk, men pangasus bryter den regeln och bestämmer sig istället för att vara en fisk. Vilket är coolt, för det är inte många som vågar bryta regler bara sådär!

Pegasus är det den flygande hästen heter, bara så att alla vet.
Men pangasus är nog nära besläktad med den hästrasen. Eftersom dom nästan har likadana namn och båda är gulliga.
Och vem vet, pangasusar kanske också kan flyga? 

Angående pangasus-museumet har jag bestämt mig för att aldrig pussa på någonting, då alla får körtelfeber hela tiden. Det vet jag, för alla får det.
Så att pussas är ingenting för mig, jag vill nämligen inte bli sjuk. Så folk får ge fan i att pussa på mig fram tills dess att jag uppfyllt min dröm, att passera Maltepes Akvaryums portar och beskådat/klappat en pangasus.

Nu har jag även satt upp en bild på en Pangasus i en ram. Den bilden står fint i min CD-pelare som heter Benno.
Det coola i kråksången är att jag faktist inte hade en aning om vad pangasus var för knappt en månad sedan. Efter det utvecklades den sakta men säkert till min favoritfisk, och nu ligger den till och med före lax.

Pangasus smakar kyckling och torsk. Gott, men det svider att äta en så söt fisk, ska ni veta!
Kanske man ska skaffa en pangasus? Då kan man kela med den hela dagarna. Den ska få se på TV tillsammans med mig och dela ett glas Coca Cola med mig, så ska vi ha mysdagar och han/hon ska berätta roliga vitsar för mig. Pangasusen ska heta Skog.
Skog och jag, det kommer bli minnen värda att dö för!

Skog får ni heller inte pussa på! Han/hon ska hållas helt fri från alla sjukdomar som om möjligen kan infektera hans fenor och fjäll. Och om Skog blir körtelfebersmittad så blir det ord och inga visor, så det så!

/Månen.

PS: Över-Fisko är ingen pangasus, han är en kattfisk.










Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards