Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Månen - 18 mars 2008 17:24

Nu har jag börjat studera genetik i NO:n, och därmed kommit fram till en vetenskaplig upptäckt. Se nu detta inte som ett rasistiskt påhopp, det är statistik framtagen av forskare, det är bara jag som spekulerat vidare och dragit en egen slutsats.
Inom genetik får man 23 kromosomer av varje förälder, det ger en 46 kromosomer som människa.
Det finns även "människor" som skapas med 47 kromosomer. Det tyder då på att dom inte är människor. I alla fall inte till 100%. Till 50%, för med deras extra kromosom har dom ett mellanting antal kromosomer mellan människans kromosomer och tobaksplantor samt schimpansers antal kromosomer. 48 kromosomer, som det då är tobaksplantan och schimpansen har.

Så är det då så att föräldrarna kanske parat sig med en tobaksplanta eller en schimpans? Vad annars kan gå så snett att man skapar något mellanting mellan människa och tobaksplanta?

Sedan har jag även funderat på detta: Kan schimpanser para sig med tobaksplantor, och få antingen schimpansungar eller tobaksplantungar?  Eller är det mer som spelar in än antalet kromosomer? För det har jag inte studerat så noga.

I alla fall anser jag det vara en vetenskaplig upptäckt, och tänker aldrig mer kalla ett barn med Down's syndrom för människa. Eller så kallar jag den det var tredje gång, ibland får den heta tobaksplanta, ibland får den heta schimpans och ibland får den heta människa. Jag kanske kan fälla in "Down's syndrom-folket" som ord i genetiska tabeller.

För visst fasen är det en vetenskaplig upptäckt? Det är för fasen något jag bevisat nu! Down's syndrom-folket är inte människor, utan en 50-procentig blandning av människa och tobaksplanta och schimpans (Inte en 33-procentig blandning av alla tre, det är bara det att tobaksplantan och schimpansen har lika många. Det är samma ras, fast i olika utseenden. Ungefär).

Oj, vad folk kommer anklaga mig som rasist nu. Men det är bara en teori jag tagit fram på ren vetenskap!

/Månen.

För övrigt har jag skämtat med alla jag kunde hitta idag. Jag hade en gummiguldfisk i fickan hela dagen, som jag gjorde en magisk rörelse med och sa: Oj, titta vad jag hittade i currysåsen/saften/räkpåsen/bakom örat.
Och så sprattlade jag med den. Den ville inte sprattla själv, så det fick jag sköta själv.










Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards