Direktlänk till inlägg 28 augusti 2008

Segt, sa räven om bananerna.

Av Månen - 28 augusti 2008 15:30

Denna morgon var jag atletisk. Mycket atletisk, minst sagt. Jag cyklade till min skola!
Och den skolan, kamrater, den ligger flera mil bort! Ända bort på Hammarö till och med!
Gissa om man kan uppleva dubbelt så mycket saker, än om man åkt buss! Det var en uppmaning! Gissa!

GISSA FÖR I HELVETE!

Svaret är: Man upplever lite träd och kyliga kinder. Samt fula delar av Karlstad, som till exempel Marieberg, Råtorp, liten del av det centrala och Kronoparken, om man kört fel.

Först hade jag tänkt säga att man upplever tivolin, soppåsar, badstränder, häftiga rock 'n roll-snubbar, gangsterkvarter och teatrar under vatten.
Men jag tänkte att ni genast skulle genomskåda min lögn då, så jag var uppriktig istället.

Skoldagen var underlig. Den var hur seg som helst. Om man ska beskriva storleken på hur seg min dag var, så är det ungefär som sju lastbilar fyllda med onyktra kossor!
Maten var dessutom kall, och jag hittade oliver i min broccolisoppa. Dom, plus keso, gurka och tomater hamnade där för att jag förväxlade allting. Jag visste inte att det var soppa, så jag tog för mig av grönsakerna först. Sedan kom soppan.

Gott var det i alla fall!

Senare på dagen har jag varit på Rud, hos min käre mormor. Hon serverade mig läskeblask och gammal choklad. 
Jag intervjuade henne i ett skolarbete. Hon svarade finfint, och nu ska jag skriva en utförlig rapport om allt hon sa.

Ska jag göra det? Lägg isåfall en röst på Moderaterna eller Socialdemokraterna i nästa riksdagsval, så fixar det sig.

Mormor!

/Månen. 

 
 
Wood

Wood

28 augusti 2008 23:35

Du måste se det vackra i världen. Le mot människor och hälsa så får du leenden tillbaka. Jag har märkt att man kan påverka mycket mer än man tror.

http://Woodpig.bloggagratis.se

 
zappalainen

zappalainen

29 augusti 2008 14:24

Sist jag såg sju lastbilar med fulla kor var på en fest i småland. Måste säga att så roligt har jag aldrig haft! Inte en seg sekund, du är orättvis mot korna. Eller var det sju lastbilar fulla med kor?

http://zappalainen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards